Skip to main content

Zo boos ben ik op mezelf echt niet noormaal. Net hartigetaard gegeten en vla toe. Weet je wel niet hoeveel calorieën?  ik eet express vla dan valt niks op. Zin verwijderd door De Kindertelefoon , maar moest onverwacht ineens nog afwassen en een of ander duf progamma afkijken met mijn gezin.  Zin verwijderd door De Kindertelefoon. Wat als ik aan kom. Ik weet dat ik een zogenaamd te laag gewicht heb en alles maar ik kan het echt even niet hebben. Ik baal van me zelf. Ik word nu even boos om alles om me heen. Ik wil wel vrolijk zijn maar het lukt niet, alleen die calorien spoken door mijn hoofd. Ik weet echt even niet wat ik nu moet doen. Zin verwijderd door De Kindertelefoon. Ik ga zo sporten om nog wat calorien te verbranden. Ik wou met dit vooral even mijn verhaal kwijt, maar als er iemand is die zijn ervaringen zou willen delen zou ik dat heel erg warderen. Liefs Kitty

 

Bericht aangepast door De Kindertelefoon ivm overtreding regel 9.

Hoi @Kitty,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je een bericht plaatst! 

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

Renske

De Kindertelefoon 


Hoi Kitty,

Net als Renske ben ik blij dat je hierheen bent gekomen om even je verhaal kwijt te kunnen! Goed dat je dat hebt gedaan toen je die behoefte voelde!

Nu ben ik geen '’calorieënteller'’, maar ik heb wel soms moeite met voeding en een soort angst om aan te komen. Hoewel ik dus totaal niet in dezelfde situatie zit, denk ik wel dat ik snap hoe je je voelt. 

Dat beeld van jezelf, dat je jezelf te dik vindt, dat zit in je hoofd. Iedereen kan je vertellen dat het niet zo is. Iedereen kan je nog zo veel getallen en feiten laten zien. Je gewicht, je BMI, het maakt niet uit, want in jouw hoofd werkt dat anders. Dat betekent niet dat je altijd vast zal blijven zitten in dat denkpatroon. Er lopen veel meer jongeren rond die hetzelfde probleem hebben als jij. Jongeren die obsessief bezig zijn met hun gewicht, met afvallen, met voeding. Er zijn daarom ook hulpverleners die je kunnen helpen om van deze angst en obsessie af te komen. Zou het niet fijn zijn als je gewoon een keer iets kon eten zonder er bij na te denken? Om niet boos te worden op jezelf?

Heb je wel eens met iemand gesproken over deze gevoelens die je hebt rondom voeding en je gewicht? Ik denk namelijk dat dat je heel erg kan helpen! Door zoiets met iemand te delen, voel je je vaak minder alleen. Je hoeft deze zware last namelijk niet alleen te dragen. Er zijn mensen die je kunnen helpen! Je  zou bv kunnen proberen om met je ouders te praten. Ook kun je naar een docent(e) op school of de vertrouwenspersoon op school. Zij kunnen dan met jou kijken hoe je het beste geholpen kan worden.

Ik snap dat je bang bent om aan te komen, maar zou het niet fijn zijn om van deze stress af te komen? Probeer daar aan te denken als je twijfelt om met iemand te gaan praten. Je kan van deze stress afkomen!

Gr. Pin


Reageer