Skip to main content

Hii,

Ik vraag me af of er meerdere zijn die misschien ergens te snel  van schrikken, verdrietig worden en snel geraakt zijn.  Ik heb zelf dat iets me snel raakt en mij dan vaak bezig houdt, dat geldt ook voor bepaalde topics hier.  Begrijp me niet verkeerd, ik vind het hier echt een fijne en leuke plek en ben blij als ik anderen met iets kan helpen. Maar ik vind het gewoon erg dat sommige zulke ellendige dingen meemaken, ookal ken ik ze niet merk ik wel dat het wat met me doet. Maar zijn er meerdere die dit ervaren? En hoe ga je er dan mee om? Ik vind het zelf nogal soms lastig en raar dat ik me zo voel als ik iemand bv niet eens ken.

Liefs 😊

Hoi,

Dat heb ik ook🙁 bijv als iemand wat naars zegt dat ik dan schrik, maar vorige week keken we op school een film waar ik ook van schok.

Hoi, ik herken je gevoel zeker. Het voelt soms machteloos om niet meer te kunnen betekenen dan een reactie plaatsen hier. En bij andere zaken heb ik dat ook. Als je dan ziet wat mensen overkomt en je eigenlijk niks voor ze kunt doen. Of me inleven in verhalen van anderen. Soms kan ik er nog dagen over piekeren. Wat mij dan nog wat 'troost' geeft is om toch iets te doen. Bijvoorbeeld petities ondertekenen of een actie steunen. En een paar doelen te kiezen waar je (bv via scouting of je club) iets voor doet. Meer kun je ook niet en hoe lief ook, dat is nu eenmaal onze grens en die mogen we accepteren. Ik vind het trouwens wel veel over jou zeggen dat je dit bezig houdt. Complimenten daarvoor en fijn dat je zo om andere mensen etc geeft! 😘 

Groetjes liefs Tartan XxX

Hey lieve @Boterbloempjee  dit heb ik zeker ook! Ik trek me dat ook erg aan. Dan wil ik meer helpen en dan twijfel ik of ik genoeg het gedaan enzo. En ik ga nadenken. Ik heb ook bijv een keer een film gezien waarin allerlei mannen en jongens in de Romeinse tijd in een schip moesten roeien als straf en dat was zo echt gespeeld dat ik het heel zielig vond . En er over droomde dat ik het zelf ook moest. Ik ga dat dan projecteren en indenken hoe dat is. Ook nieuws en beelden van oorlog. Je kunt niks doen en dat voelt slecht. Je bent niet de enige dus ❤️ ik hoop ook op mooie tips! 

Liefs Tover xxx 

Hai @Boterbloempjee ,

had vandaag dat mijn leraar wat zei en dat me raakte omdat het me ergens aan moest denken en dacht net even aan je berichtje.

Voelde me wel heel erg alsof ik bijna ging huilen maar hij begon daarna over wat anders en moesten we samenwerken toen ging dat gevoel wel wat weg, dus misschien is het een tip als je niet wil huilen dat je even iets anders probeert te doen of denken? maar als het niet gaat en je bent op een plek dat je het huilen kan laten gaan is dat wel beter😕

liefs van mij🤗.

@Cantaloupe  daar ben ik het ook helemaal mee eens! 👍

Liefs Tover xxx

Reageer