Vraag

te plakkerige vriendin

  • 9 July 2022
  • 1 reactie
  • 42 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Haii ik ga dus naar de eerste en we hebben al kennismaking dag gehad dus dan zie je je nieuwe klas genoten al. Er zaten 2 lieve meiden tussen maar de ene ik noem haar even (L) die lachte de hele tijd heel lief naar mij maar ze durfde nog niet zo op mij af te stappen. En er was een ander lief meisje (r) die lachte ook heel lief naar mij maar zij stapte meteen op mij af en ja ik vond haar ook heel erg lief en daarna heb ik nog 3 x afgesproken met (r) maar nu zijn we beste vriendinnen en we noemen elkaar zussen maar ik weet niet of ik het zo een juiste beslissing heb gevonden dat ik ja zei tegen haar dat ik besties wou zijn met dr want ik heb er nog maar 3x gezien en ze zegt nu al dat ze me veel te goed kent en dat het voelt dat we al jaren besties zijn. En ik vind haar ook wel echt een meeloop typetje enzo en ze stuurt al 💋 naar me en we hebben nu al maching poppetjes op Snapchat. Ik ga er wel in mee want ik vind het ook zielig om opeens te doen alsof k het niet meer leuk vind.  

 

Maar waar het nu op neerkomt, ik merk dat ik het een beetje irritant/overdreven vind dat ze alsof we al jaren besties zijn. 

En ik wil eigenlijk ook de ruimte hebben om (L) beter te leren kennen want zij lijkt me ook echt een lieverd ik denk dat ik eerder met haar besties wil zijn enzo maar ik vind het ook zielig als L denkt dat ik geen besties met dr kan worden omdat ik nu al zo vast geplakt zit aan R ook omdat we maching bitmojis hebben. 

 

Heeft iemand tips ofzo want ik wil ze allebij niet verdrietig maken of hun harten pijn doen want het zijn allebij echt schatjes en een vriendinnengroep van 3 gaat ook vaak niet goed omdat er altijd een 3 e wiel is. Iemand tips??

 


1 reactie

Reputatie 4
Badge +3

hi

Ik denk dat (r) gewoon te graag een vriendin wil en misschien bang is om geen vriendinnen te krijgen. Als ik jou was zou ik gewoon eerlijk zijn. Ik kan mij voorstellen dat het (r) misschien pijn zou kunnen doen als je zou zeggen dat je het overdreven of irritant vind dat ze doet alsof jullie elkaar al jaren kennen. Je kan beter tegen haar zeggen dat je het heel lief vind dat ze zo graag vriendinnen met jou wil zijn, maar dat je het allemaal wel een beetje te snel vind gaan omdat jullie nog maar 3 keer hebben afgesproken en zij jullie nu al zussen noemt. En als je (L) wil leren kennen moet je gwn vragen of ze eens met je wil afspreken of na de vakantie bij elkaar zitten in de pauze, dat kan (r)  je niet verbieden. Als ze dan heel erg jaloers gaat doen of iets in die richting is het geen '’vriendinnen materiaal'’ zeg maar. 

Ik kan mij voorstellen dat je bang bent dat het niet goed gaat als je een vriendinnengroepje van 3 hebt, omdat er dan 1 bij kan zijn die dan kan worden '’weggeduwd'’ door de ander, maar als jullie alle 3 gewoon hele goede vriendinnen worden en elkaar goed leren kennen zie ik geen probleem en denk ik dat het dan niet lastig is om met z'n drieën in een vriendinnengroepje te zitten. En je bent alleen nog maar bij een kennismakings dag geweest, je kan dan echt niet meteen iedereen goed leren kennen, misschien krijg je nog wel andere vriendinnen erbij. ik zou me als ik jou was ook niet alleen concentreren op  r en L. Je moet gewoon kijken welke mensen je aardig lijken en daar dan op afstappen en vragen of jullie bij elkaar in de pauze gaan zitten of een keer afspreken na school. 

 

Als je het aan r hebt aangegeven en ze daarna nog niet haar gedrag aanpast en je haar nog steeds irritant vind, zou ik als ik jou was geen vriendinnen met haar worden. Je wilt geen vriendin die alles voor jou wil bepalen en niet wil dat je nog meerdere vriendinnen krijgt.

 

hopelijk heb je hier iets aan :)

 

EEM37.

 

 

 

Reageer