Vraag

Te lief en te aanwezig...

  • 4 January 2020
  • 6 reacties
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Daar ben ik weer met een ander topic. In dit topic wil ik jullie wat dingen vragen.

Als eerst, hoe ben je lief voor anderen zonder dat ze over je heen lopen? Ik ben van mezelf altijd heel lief voor anderen. Ik geef ze veel, doe veel voor ze, ik zet zowat iedereen op de eerste plek, ik zeg bijna altijd ja op verzoeken enz. Verder geef ik niet echt grenzen aan, als ik iets wat iemand doet niet leuk vind zeg ik hier meestal niks van, ik doe gewoon zoveel voor anderen, maar ik merk dat ik hier zelf aan onder ga. Mensen maken vaak misbruik van mijn liefheid. Dus ik dacht erover na om gewoon harder te worden. Maar ik hou er gewoon heel erg van om anderen te helpen en te pleasen. Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat anderen niet over me heen lopen, maar ondertussen toch ervoor zorgen dat mensen me aardig vinden?

Daarnaast hoe kan ik ervoor zorgen dat mensen niet vinden dat ik teveel praat. Ik praat van mezelf best veel, omdat er gewoon altijd leuke dingen in me op komen om te vertellen, maar mensen irrirteren zich altijd aan het feit dat ik zo veel praat. Ze luisteren meestal ook niet echt als ik iets zeg. Maar als ik dan niet of minder praat, dan vinden mensen het raar en denken ze dat er iets aan de hand is. Oftewel, dan is het OOK niet goed! Het is ook nooit goed, pfff... Ik snap dus echt niet wat mensen willen hoor. Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat ik niet irritant of afwezig overkom?

Iemand tips, because I NEED HELP.....


6 reacties

 Hai, 

Het kan inderdaad erg moeilijk zijn om de balans te vinden tussen aardig zijn en over jezelf heen laten lopen.  Wat misschien een tip kan zijn is als mensen iets van je vragen jezelf iedere keer afvragen: Lijd ik hieronder? En als dat antwoord ja is, dan nee zeggen. 

Voor het niks zeggen als je iets niet leuk vindt. Het is niet onaardig om voor jezelf op te komen. Echt niet, het is juist goed .

En als laatste het veel praten, ja dat herken ik wel. Ik heb daar helaas niet echt een tip voor behalve opletten of de ander nog geïnteresseerd luistert. 

Xx me. 

Badge

Hey,

Ik snap dat het moeilijk is om niet te lief te zijn.  Maar ik heb een tip: bedenk gewoon eerst vind ik dit fijn en is dit wel leuk? Zo niet zeg je gewoon nee. Ook al wordt de ander dan boos je moet niet over je grenzen gaan!

Hey,

 

Inderdaad zou ik de adviezen van degenen boven me opvolgen. Dan kun je bedenken dat anderen dit juist fijn zouden vinden omdat ze dan kunnen weten dat als jij wel eens ja zegt dat het echt is omdat je zelf iets wilt, niet omdat je je gedwongen voelt in hun verzoek mee te gaan. Als iemand boos wordt dan kun je dat dan ook beredeneren.

 

Misschien kun je in je gesprekken eens een vraag aan de ander stellen zodat hij/zij dan ook een kans en de vrijheid heeft om ook te praten over henzelf/hun standpunt? 

 

Groetjes,

Pindakes

 Hai, 

Het kan inderdaad erg moeilijk zijn om de balans te vinden tussen aardig zijn en over jezelf heen laten lopen.  Wat misschien een tip kan zijn is als mensen iets van je vragen jezelf iedere keer afvragen: Lijd ik hieronder? En als dat antwoord ja is, dan nee zeggen. 

Dit klinkt inderdaad best logisch, maar ik ben gewoon zo bang dat mensen me dan onaardig vinden.

Voor het niks zeggen als je iets niet leuk vindt. Het is niet onaardig om voor jezelf op te komen. Echt niet, het is juist goed .

Ohh...

En als laatste het veel praten, ja dat herken ik wel. Ik heb daar helaas niet echt een tip voor behalve opletten of de ander nog geïnteresseerd luistert. 

Dan kan ik waarschijnlijk na 1 zin al stoppen met praten haha

Xx me. 

Dankjewel voor je reactie!

 

Hey,

Ik snap dat het moeilijk is om niet te lief te zijn.  Maar ik heb een tip: bedenk gewoon eerst vind ik dit fijn en is dit wel leuk? Zo niet zeg je gewoon nee. Ook al wordt de ander dan boos je moet niet over je grenzen gaan!

Hmm, straks vindt iedereen me onaardig :(

Hey,

 

Inderdaad zou ik de adviezen van degenen boven me opvolgen. Dan kun je bedenken dat anderen dit juist fijn zouden vinden omdat ze dan kunnen weten dat als jij wel eens ja zegt dat het echt is omdat je zelf iets wilt, niet omdat je je gedwongen voelt in hun verzoek mee te gaan. Als iemand boos wordt dan kun je dat dan ook beredeneren.

Ohhja da's best slim :)

Misschien kun je in je gesprekken eens een vraag aan de ander stellen zodat hij/zij dan ook een kans en de vrijheid heeft om ook te praten over henzelf/hun standpunt? 

Meestal stel ik ondertussen vragen, maar dan reageren ze best kortaf. Volgens mij zijn de dingen die ik zeg niet zo boeiend...

Groetjes,

Pindakes

Dankjewel dat je moeite hebt gedaan om te reageren ;)

 

Reageer