Vraag

Te emotioneel over lievelingspersoon

  • 4 March 2024
  • 0 reacties
  • 11 Bekeken

Hoi allemaal, ik zit met een probleempje al een tijdje.

Het zit zo ik heb een hele goede vriend die ik ook bijna dagelijks zie vanwege school. Deze vriend is voor mij een beetje als een lievelings persoon alleen dat zit eig enorm dwars.

Bijv als hij een veel leukere tijd in mijn ogen lijkt te hebben met een andere vriend steekt dat een soortvan in mijn hard en ga ik helemaal denken enzo over of hij mij nog wel mag of dat ik een slechte vriend ben enzovoort. Terwijl in mijn bewuste gedachte ben ik natuurlijk bewust van het is niet alsof hij zo mij haat en geen vrienden wil zijn haha. Alleen mijn onbewuste maakt zich zon zorgen altijd en ik snap niet waarom en hoe ik het moet stoppen.

Ik heb gedacht dat ik misschien verliefd op hem ben maar de gedachte gang van samen en stelletje worden en wat daarna komt zit ik totaal niet op te wachten dus dat kan het niet zijn denk ik. Tenslotte ben ik wel hetro. Maar toch geef ik zoveel om hem en wil ik zo graag dat hij mij ook als beste vriend ziet.

Alleen in de zin dat ik juist zo emotioneel reageer is hij compleet het tegenovergestelde en is nogal droog om het zo te zeggen. Hij bekijkt alles op een logische wijze en dus is het communiceren tussen erg moeilijk gezien ik meer op gevoelens werk terwijl hij met letterlijke oplossingen komt bijv.

Ik ben wel tevreden hoe ik hem in 3-4 jaar al veel meer emotioneel intelligenter gemaakt heb kunnen hebben alleen zit ik nogsteeds met het probleem van te veel geven om hem zonder dat hij echt zo belangrijk is voor mij want hij gaat natuurlijk niet zo even hetzelfde denken over mij en de idealistische versie worden die ik in mijn hoofd heb van hem.

Dus eig is mijn vraag of iemand anders misschien een zelfde soort situatie heeft en kan helpen over überhaupt iemand die kan helpen want ik wordt er gwn gek van en geen vrienden zijn en negeren is niet echt een optie

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer