Vraag

Te dik

  • 7 July 2019
  • 6 reacties
  • 139 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Herken je dat gevoel dat je denkt dat je te dik bent? Ik heb dat gevoel heel erg maar ik eet wel gewoon door met lekkere dingen. Daarom vind me moeder dat ik er niet over mag hebben me vader vind dat ook. me BMI is goed en iedereen zegt jaloers te zijn op mijn postuur. Maar zelf denk ik hier echt anders over. Wat nu?

6 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Eerst zien dan geloven
Je zult niet de enige zijn.
Voor mij is mijn opvatting een tikje wispelturig, evenals mijn dieet.
Het helpt natuurlijk nooit mee dat je op sociale media zulke perfecte mensen voorbij ziet komen.
Dat vertekent mogelijk jouw beeld van een "gezond" persoon.
Misschien kun je dit met een goede vriend of vriendin bespreken.
Het kan meestal al helpen om het te bespreken.
Het is enorm opluchtend om gewoon bij iemand je probleem kwijt te kunnen, dus probeer dat vooral.
Reputatie 1
Badge +1
Mensen zijn over 't algemeen klootzakken dus als mensen zeggen dat ze jaloers zijn op je figuur, dan moet je waarschijnlijk wel trots zijn
Hey,

Heel veel mensen zeggen dat ze jarloers zijn op je postuur en je BMI is goed. Dus je bent niet te dik!
Heel veel mensen vinden van zichzelf dat ze te dik zijn, terwijl ze gewoon heel dun zijn. Dus dat is niet erg. Maar als je BMI nou te hoog was dan was het iets anders geweest. Maar bij jou is hij gewoon goed, dus daar mag je blij mee zijn. Iedereen is mooi op zijn eigen manier!

Liefs,
Lise
Lieve Annefleur,

Ik snap je heel goed. Ik heb hetzelfde gehad en
bem vroeger ook gepest geweest ivm overgewicht. Gewicht is bij meiden vaak toch best wel een ding, zeker in de puberteit. Maar het komt allemaal goed. Als je elke dag een paar dingen op schrijft over jezef (ik ben mooi, ik zie er goed uit vandaag, mijn haar is mooi) en dat elke dag doet, zul je merken dat je meer van je lichaam zult gaan houden en je gewicht ook meer kan accepteren. Je gewicht is maar een nummer, uiteindelijk draait alles om het innerlijk. Dat is het belangrijkst. T is een hele strijd en echt
moeilijk, maar ik weet zeker dat je het kunt.

Heel veel succes en je bent prachtig zoals je bent!

liefs x
thxx allemaal xxx

Reageer