Vraag

te diep gesneden

  • 14 November 2019
  • 12 reacties
  • 958 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Oké, dus ik snijd me al wel even, als ik me slecht voel over mezelf, over thuis,.. normaal zijn dit eigenlijk niet meer dan schrammen, maar nu heb ik me terwijl ik dronken was veel te diep gesneden. Het is al bijna een week geleden en de wonde is nog steeds open. Ik zou normaal morgen naar de huisarts gaan maar ik heb helemaal niet nagedacht over wat ik zou zeggen en mijn ouders mogen er echt niet achter komen, ik ben er echt nog niet klaar voor om het heb te vertellen, eerst aan een dokter of iemand anders maar niet mijn ouders. Maar nu weet ik echt niet wat ik moet doen. Moet ik zeggen dat ik ben gevallen met de fiets? En wat zeggen ze als ze vragen waarom ik naar de dokter ben geweest (dat gaan ze zien aan mijn bankrekening), ik kan misschien geld afhalen maar dat is ook verdacht. Help me alsjeblieft.


12 reacties

Heyo,

 

Je hebt te diep gesneden in een dronken bui. Dat is zeer vervelend. Heb je ooit gehoord van de zwaluwstaartjes? Dit is een soort pleister die de randen mooi naar elkaar trekt. Ik gebruik die dingen mega veel. En ook al snij je echt diep, door de zwaluwstaartjes goed te plakken heelt het redelijk snel.

 

Morgen ga je naar de huisarts. Alleen je ouders mogen er niks vanaf weten. Dit is geen probleem omdat er geen kosten worden ingebracht bij een bezoek aan de huisarts. Dit gaat via het eigen risico. Je kan de huisarts eerlijk vertellen dat je iets te diep hebt gesneden. Maar je kan ook zeggen dat je je bijvoorbeeld aan glas hebt gesneden.

Het is in iedergeval erg belangrijk dat je de wond goed verzorgd. Dus maak hem geregeld schoon en doe verband om. Schoon maken kan je doen door mrt alcohol te deppen op de wond (dit kan prikken) (en zit in de meeste verband dozen) of met water. 

 

Ik zou de zwaluwstaartjes echt aanbevelen vooral door de diepe wond van nu. Een zakje van 20 stuks kost minder dan €2,-

 

See ya!

Spookyzx.

Oké, dus ik snijd me al wel even, als ik me slecht voel over mezelf, over thuis,.. normaal zijn dit eigenlijk niet meer dan schrammen, maar nu heb ik me terwijl ik dronken was veel te diep gesneden. Het is al bijna een week geleden en de wonde is nog steeds open. Ik zou normaal morgen naar de huisarts gaan maar ik heb helemaal niet nagedacht over wat ik zou zeggen en mijn ouders mogen er echt niet achter komen, ik ben er echt nog niet klaar voor om het heb te vertellen, eerst aan een dokter of iemand anders maar niet mijn ouders. Maar nu weet ik echt niet wat ik moet doen. Moet ik zeggen dat ik ben gevallen met de fiets? En wat zeggen ze als ze vragen waarom ik naar de dokter ben geweest (dat gaan ze zien aan mijn bankrekening), ik kan misschien geld afhalen maar dat is ook verdacht. Help me alsjeblieft.

Heey echt bedankt, ik wil die zwaluwstaartjes zeker uitproberen. Waar zou ik die kunnen vinden? Verkopen ze ze alleen in een apotheker of ook in het Kruidvat ofzo. En zou ik dan nog wel naar de dokter gaan? Xxx

Heyo,

 

De zwaluwstaartjes kan je bijna overal wel kopen, de kruidvat zou ze zeker wel hebben. Ik koop ze zelf altijd online, maar de Jumbo in mijn stad heeft ze ook.

 

See ya!

Spookyzx.

Hey,

 

zwaluwstaartjes is zeker een goed idee en zal waarschijnlijk gewoon prima werken. Een andere opties is om alsnog naar de huisarts te gaan, als je wonden hebt die een tijde open zijn kan je infectie oplopen.

 

Een huisarts zit met beroeps geheim en mag dus niet zomaar dingen tegen je ouders of andere mensen zeggen. Je kan er dus met hem/haar in gesprek over gaan en hij/zij kan je helpen met de wond. Ook kan je met hun over de reden praten waarom je jezelf snijd en hoe we kunnen helpen jou ermee te laten stoppen.

 

Ik ben zelf EHBO’er van het rooien kruis en heb het voor de zekerheid nog even opgezocht in het handboek. Er staan handelingen die je moet uitvoeren, maar ik denk dat die nu niet meer nodig zijn, ook neem ik aan dat het niet bloed of al gestopt is met bloeden. (Heeft er erg gebloed?) Ook staat er wanneer je naar de huisarts moet. 

 

Je moet naar de huisarts als:

  • de wond niet schoon is of onvoldoende schoongemaakt kan worden;
  • botten, spieren of andere onderhuidse weefsels zichtbaar zijn;
  • er wonden zijn in het gezicht, aan de ogen of geslachtsdelen;
  • het een wond is door een beet van mens of dier;
  • een voorwerp vastzit in de wond;
  • het een steekwond met vuil voorwerp betreft;
  • de vaccinatie tegen tetanus langer dan 10 jaar geleden is;

 

Sommigen van deze dingen hierboven is het zeker niet, maar staat er iets tussen wat wel over jou wond gaat, zal ik als ik jou was zeker naar de huisarts gaan.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Badge

O wat naar ik zou zeker naar de dokter gaan misschien gaat het wel insteken en word het erger of komen er allemaal enge ziektes ik heb alleen 1 vraagje ben je boven de 16 of 16 Want

Dan mag je dokter afspraken verbergen voor ze maar ze mogen wel mee beslissen maar je mag de resultaten geheim houden en je kan ook zeggen dat je op school bij art of technologie met een zo'n knutsel mesje perongeluk je zelf hebt gesneden

O wat naar ik zou zeker naar de dokter gaan misschien gaat het wel insteken en word het erger of komen er allemaal enge ziektes ik heb alleen 1 vraagje ben je boven de 16 of 16 Want

Dan mag je dokter afspraken verbergen voor ze maar ze mogen wel mee beslissen maar je mag de resultaten geheim houden en je kan ook zeggen dat je op school bij art of technologie met een zo'n knutsel mesje perongeluk je zelf hebt gesneden

Ik ben 15, mag je dokter dan wel je ouders inlichten? 

Hey, ik ben dus niet naar de dokter gegaan, ik wil het wel. Maar ik weet niet of ik genoeg geld heb daarvoor. En zelfs als ik wel genoeg geld zou hebben zou het heel verdacht zijn als ik ineens een grote som geld zou afhalen. Ik heb nu hechting pleisters erop geplakt en de huid is nu wel samengedrukt. Maar nu krijg ik soms ineens steken op de plek van mijn snijwonden. Het is al wel beter dan vorige week. Maar zou ik nu toch nog gaan? Thnx voor alle reacties. 

Hey,

 

zoals eerder gezegd ben je als het goed is verzekerd en is geld dus niet nodig. Misschien kan je iemand in vertrouwen nemen zoals bijvoorbeeld een vriend(in), mentor, leerlingencoördinator, buurman/buurvrouw, kennis of familielid en kan hij/zij met je mee gaan. Indien er geld nodig is wat ik betwijfel en wat anders zeker niet veel is kan die persoon voorschieten.

 

Kan je de wond verder omschrijven, naast dat het een diepe snijwond is en dat je er af en toe steken van krijgt. Waar zit de wond? Hoe ziet de huid eromheen eruit? Hoeveel last had/heb je ervan? ect. Misschien kan ik helpen met de schade te bepalen.

 

 

Met vriendelijke groet,

Hey,

 

zoals eerder gezegd ben je als het goed is verzekerd en is geld dus niet nodig. Misschien kan je iemand in vertrouwen nemen zoals bijvoorbeeld een vriend(in), mentor, leerlingencoördinator, buurman/buurvrouw, kennis of familielid en kan hij/zij met je mee gaan. Indien er geld nodig is wat ik betwijfel en wat anders zeker niet veel is kan die persoon voorschieten.

 

Kan je de wond verder omschrijven, naast dat het een diepe snijwond is en dat je er af en toe steken van krijgt. Waar zit de wond? Hoe ziet de huid eromheen eruit? Hoeveel last had/heb je ervan? ect. Misschien kan ik helpen met de schade te bepalen.

 

 

Met vriendelijke groet,

Ja ik heb het ondertussen verteld aan een vriendin en zij wil wel met mij meegaan, maar dan wel pas donderdag. De snede is op mijn rechter onderarm, aan de bovenkant. Eerst was het ongeveer 3cm lang, nu iets meer dan 2 denk ik. Omdat er nu hechting pleisters op zitten kan ik niet zo goed zien hoe diep het nu is. Eerst was het ca. 3mm breed dus ik moest de randen naar elkaar duwen. Ook zag ik wit-geel weefsel vanbinnen. De randen zijn al blauw-wit aan het worden zoals bij een litteken. Ik heb er niet zoveel last van maar zo soms als ik mijn arm beweeg doet deze pijn, dan steekt het. Hopelijk heb je hier iets aan xxx 

Hey,

 

Bedankt voor je uitleg!

 

Ik ben maar een EHBO’er wat staat voor Eerste Hulp Bij Ongevallen en heb hier dus niet super veel verstand van, want dit is buiten mijn tijdszone van helpen. Maar als ik dit zo lees zou ik zeker aanraden om naar de huisarts te gaan als je wil voorkomen dat het een litteken word. Misschien is het daarvoor al te laat, dat durf ik zo gauw niet te zeggen.

 

Ik zou aanraden om morgen voor de zekerheid naar de huisarts te gaan, ook al heb je geen afspraak. Je kan het daar gewoon uitleggen en dan vinden ze echt wel tijd om je te helpen. Zij hebben hier het meer verstand van en kunnen je beter helpen dan ik momenteel.

 

Verder kan ik je helaas niet helpen, sorry. Ondanks dat hoop ik dat je hier toch iets aan hebt.

 

 

Groetjes,

 

 

Badge

Hey, ik ben dus niet naar de dokter gegaan, ik wil het wel. Maar ik weet niet of ik genoeg geld heb daarvoor. En zelfs als ik wel genoeg geld zou hebben zou het heel verdacht zijn als ik ineens een grote som geld zou afhalen. Ik heb nu hechting pleisters erop geplakt en de huid is nu wel samengedrukt. Maar nu krijg ik soms ineens steken op de plek van mijn snijwonden. Het is al wel beter dan vorige week. Maar zou ik nu toch nog gaan? Thnx voor alle reacties. 

Je Kan bij de apotheek huidlijm kopen dat heb ik gedaan je kan daar zonder recept aan komen.

Hey,

 

Je Kan bij de apotheek huidlijm kopen dat heb ik gedaan je kan daar zonder recept aan komen.

 

Dat is inderdaad ook een optie, maar je kan beter iemand met een ervaring die erop laten doen. Het zelfde gaat voor hechten of nieten, het is ook een optie, maar je kan het beter door iemand met ervaring laten doen.

 

Groetjes,

 

Reageer