Skip to main content

Hoii

ik ben dus echt al bijna 2 jaar geleden voor het eerst ongesteld geworden en ik wil graag tampons dragen, omdat ik veel zwem en ik vind het wat hygienischer. Ik heb ook soms het gevoe dat als ik ga omkleden bij gym mensen mijn maandberband uit zien steken en ik weet niet ik vind dat gewoon niet zo fijn (ik kleed altijd maar om met 4 meiden omdat ik 4 meisjes in mijn klas heb)

ik heb al vaker geprobeert een tampon in te doen maar elke keer als ik denk dat ie goed zit voel ik hem heel eeg zitten, en als ik hoest kan het pijn doen. Ik weet niet meer wat ik moet doen want hij gaat er wel altijd soepel in en ik doe hem ook gwn diep genoeg.

hebben jullie tips?? Of hoort dit gewoon zo???

Xx

hey, ik heb helaas geen tips want ik gebruik alleen maandverband. Maar je kan het misschien is aan je moeder vragen ofzo? En als da nie  helpt kun je ook altijd nog nr een dokter gaan das misschien raar maar als da nie goed is da ook wel raar dus dan moet je misschien toch wel ff gaan vragen. xx


ik ben zelf geen meisje maar misschien kan je wat tips op google zoeken of een vriendin vragen succes met je probleem!

,groetjes iemand anders


Hey, 

beetje een gevoelig onderwerp voor mij maar ik kan je vertellen wat ik weet (als trans jongen). 
Ik gebruik eigenlijk bijna nooit een tampon, maar de eerste keer dat ik een droeg was het ook heel vervelend voor mij; bij elke beweging die ik maakte voelde ik dat ding zitten. Ik heb dit aan een vriendin gezegd toen we het erover hadden en zij zei dat als je hem voelt, hij er niet diep genoeg in zit. 
ik vind zelf altijd het erin stoppen redelijk pijnlijk maar daarna gaat het gewoon prima en voel ik het niet meer; dus misschien zit hij er toch niet goed in? Het touwtje moet in principe bijna helemaal weg zijn; alleen een klein beetje om hem er weer uit te kunnen trekken. 
Hoop dat dit een beetje helpt! 


Hoi allemaal heel eeg bedankt voor het reageren!!

ik heb nog een tip voor mensen waarbij het niet gelukt is (want het is dus nu bij mij gelukt) ik probeerde eerst tampons met een inbrenghuls maar ik weet niet ik kon gewoon niet goed weten waar het dan heen moest. Toen probeerde ik een zonder zo’n huls en het ging al beter, het einde ging wel een beetje stroef dus toen deed ik vaseline op mijn vinger en dat werkt prima!!


Reageer