Skip to main content

t gaat weer slecht

• June 26, 2025
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

Ik weet niet echt hoe ik moet beginnen

laatst ging het weer beter (Heb er zelfs een topic over gemaakt) en nu zit ik weer in dat diepe zwarte gat zonder licht..

Ik wil mezelf weer pijn doen. Het voelt alsof dat moet. Ik moet weer minder eten. Het moet. Dat zegt de stem. Ik moet hete douches Nemen zodat ik het een dag Langer uit kan houden zonder mezelf pijn te doen.

Ik wil dood.

Ja klopt. 

Ik wil dat iemand, wie Dan ook, mij ziet. Mij echt ziet. De negatieve kant van die super positieve eendje

ik haat het. Vrienden maken grappen over dat ze een bigback zijn terwijl ik mn eten onopgemerkt weggooi of weggeef

vrienden maken grappen over zm terwijl ik serieus mezelf in slaap huil omdat ik niet wakker wil worden

docenten denken dat ik lui Ben omdat ik niet leer of mn hw niet afheb. Precies wat mn ouders denken. Dat ¨lui¨ doen is voor mij nadenken of ik morgen wakker word of niet. Of ik breek of niet. Of ik opgeef of niet.

Die positieve eendje is een masker die de waarheid verbergt. Ik doe positief, omdat ik niet wil dat anderen meemaken wat ik meemaak..

Alles is te veel. Echt alles. Ik breek. Ik sta op het punt te breken. Misschien ben ik wel al gebroken.. Ik heb geen idee

Ik heb het gevoel alsof iedereen me haat. Er zijn maar drie mensen in m'n klas die me mogen (dat zeggen ze tenminste) verder zijn vrienden altijd druk enzo. Veel van hen spreken af. Soms vragen ze of ik mee wil. Hoe graag ik dat ook wil, zeg ik toch nee. Ik heb de energie er niet voor dus ja wrm nog proberen?

Daarom vragen ze me niet zo vaak meer mee denk, ik zeg toch nee.

Het voelt alsof niemand me zal missen.. Mn ouders zijn druk bezig met tientallen verjaardagscadeautjes vr m'n zusje (Dr bday is pas over maaaanden) of druk bezig met onnodige zooi bestellen voor dr (ze is al 3 keer groots wezen shoppen in 2 maanden, ik ben al bijna een jaar niet geweest)

m'n vrienden zullen beter af zijn zonder mij. Ik ben niet echt bepaald gezellig ofzo (behalve als ik dat masker opheb)

ik kan het niet. Ik kan niet meer op deze manier leven. 

Ik weet het niet

ik ben maar 12 mr het voelt alsof ik 80 ben en al een heel leven heb geleefd. Ik ben klaar met dat hele leven. Klaar met die 12 lange jaren.

Wat moet ik doen 

2 reacties

Liz-kt
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • June 26, 2025

Hi ​@eendje ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liz, (De Kindertelefoon) 

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Ik weet niet echt hoe ik moet beginnen

laatst ging het weer beter (Heb er zelfs een topic over gemaakt) en nu zit ik weer in dat diepe zwarte gat zonder licht..

Ik wil mezelf weer pijn doen. Het voelt alsof dat moet. Ik moet weer minder eten. Het moet. Dat zegt de stem. Ik moet hete douches Nemen zodat ik het een dag Langer uit kan houden zonder mezelf pijn te doen.

Ik wil dood.

Ja klopt. 

Ik wil dat iemand, wie Dan ook, mij ziet. Mij echt ziet. De negatieve kant van die super positieve eendje

ik haat het. Vrienden maken grappen over dat ze een bigback zijn terwijl ik mn eten onopgemerkt weggooi of weggeef

vrienden maken grappen over zm terwijl ik serieus mezelf in slaap huil omdat ik niet wakker wil worden

docenten denken dat ik lui Ben omdat ik niet leer of mn hw niet afheb. Precies wat mn ouders denken. Dat ¨lui¨ doen is voor mij nadenken of ik morgen wakker word of niet. Of ik breek of niet. Of ik opgeef of niet.

Die positieve eendje is een masker die de waarheid verbergt. Ik doe positief, omdat ik niet wil dat anderen meemaken wat ik meemaak..

Alles is te veel. Echt alles. Ik breek. Ik sta op het punt te breken. Misschien ben ik wel al gebroken.. Ik heb geen idee

Ik heb het gevoel alsof iedereen me haat. Er zijn maar drie mensen in m'n klas die me mogen (dat zeggen ze tenminste) verder zijn vrienden altijd druk enzo. Veel van hen spreken af. Soms vragen ze of ik mee wil. Hoe graag ik dat ook wil, zeg ik toch nee. Ik heb de energie er niet voor dus ja wrm nog proberen?

Daarom vragen ze me niet zo vaak meer mee denk, ik zeg toch nee.

Het voelt alsof niemand me zal missen.. Mn ouders zijn druk bezig met tientallen verjaardagscadeautjes vr m'n zusje (Dr bday is pas over maaaanden) of druk bezig met onnodige zooi bestellen voor dr (ze is al 3 keer groots wezen shoppen in 2 maanden, ik ben al bijna een jaar niet geweest)

m'n vrienden zullen beter af zijn zonder mij. Ik ben niet echt bepaald gezellig ofzo (behalve als ik dat masker opheb)

ik kan het niet. Ik kan niet meer op deze manier leven. 

Ik weet het niet

ik ben maar 12 mr het voelt alsof ik 80 ben en al een heel leven heb geleefd. Ik ben klaar met dat hele leven. Klaar met die 12 lange jaren.

Wat moet ik doen 

He eendje, 

Je kan dit echt waar, alles komt goed en als je advies wil ik die best geven. 

Alleen ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen en jij bent mijn 41e reactie, ik zelf ben soort van ook depressief geweest en nu hoor ik zo vaak de negatieve kant van de wereld waarvan ik niet wist dat het bestond.

Wat je moet doen is niks maar ik weet dat je het kan kom op! Doorzetten met jezelf geen pijn doen! Ook al heb je het eventjes gedaan stop er daarna gelijk weer mee! Dat heeft elke verslaving je hebt een tijd waarin je door heen moet en moet lijden om vreugde te krijgen en jij kan dit.

Ik  bid ook voor jou dat het goedkomt en je bent niet alleen. Ik ben nu 17 jaar en ik ben blij dat ik leef na een paar verslavingen vele mislukken en fouten gemaakt maar telkens opgestaan en het gaat fantastisch met me! 

12 is zo jong. Jij kan nog zo veel krijgen en je kan nog zo veel doen je hebt echt een mooie leeftijd die ik overnieuw wil doen, en het wil verbeteren met de kennis die ik nu heb. Dan had mijn wereld er nu veel mooier uit gezien. 

Ik mis je,