Suïcidale vriendin

  • 7 September 2023
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Hoihoi,

 

Ik heb een vriendin, en die appte me pas over dat ze suïcidaal is, haar ouders liggen in een scheiding en ze heeft het heel lastig. Ik probeer haar te helpen en gerust te stellen, maar ze heeft zoveel stress. Ze vertelde dat ze me nog 1 keertje wilt zien voordat ze gaat. Ze wilt mij niet achterlaten, vertelde ze. Ik heb haar belooft het aan niemand te vertellen en het tussen ons te houden, maar ik maak me zorgen om haar. Ik wil gewoon niet dat ze zelfmoord pleegt en dat ze inziet dat ze nog een heel toekomst voor zich heeft. Wat moet ik doen? Ik zou het tegen mijn ouders kunnen vertellen maar die vertellen het 100% aan haar ouders, en dat wilt ze sowieso niet. Ik wil het beste voor haar, maar ik weet niet wat het is. Ik ben bang dat hulp haar alleen maar meer in een zwart gat laat vallen. Ik weet niet wat ik moet doen, heeft iemand een idee?


3 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik zou zoiets wel aan jouw ouders vertellen. 

Ik denk dat het voor haar niet goed is, als jij niets zegt. En ook voor jou zelf niet goed is. Ik bedoel je bent bezorgd. 

Anders vraag je ons niet om jou te helpen om uiteindelijk jouw vriendin te helpen. 

Maar ik denk als je het zegt je vriendin echt kunt helpen. Misschien als je niets zegt, gaat ze het echt doen. En als het bij haar niet goed valt, (Als je het tegen je ouders verteld hebt en zij weet het.) steun je haar. Daar zijn vrienden voor. In deze situatie, nooit haar laten vallen oké? Maar mijn boodschap is: vertel het aan je ouders! 

 

Lalalipsiedu

 

Reputatie 7
Badge +3

Zij moet geholpen worden, en als je niks tegen iemand zegt en ze pleegt zelfmoord, zal je altijd denken, had ik maar iets gezegd.

Kan je niet een leraar of vertrouwenspersoon van school inlichten?

Badge

Ik kan miss helpen (mijn ouders zijn dit jaar ook gaan scheiden)

 

probeer haar te overtuigen om niet zelfmoord te plegen. Ze zit nu in de suicidal fase. En ik adviseer haar om met haar ouders te praten. alleen ik ben niet echt zeker of dat wel gaat werken, omdat het ook ligt aan haar ouders en thuissituatie in andere dingen. is er bij haar huis veel ruzie? Praten haar ouders sh*t over de kinderen of slaan ze de kinderen. Alle kleine dingen hebben een impact op haar emoties nu want ze is nu erg unstable omdat haar ouders gaan scheiden. Ze kan zich niet voorstellen dat alles helemaal gaat veranderen.

of ze echt zelfmoord gaat plegen ligt aan haar zelf bijv. of ze mentaal wel sterk genoeg is nu. Had ze vroeger miss depressie ofz?

 

ik ben ook heel erg verdrietig geweest maar ik wou niet zelfmoord plegen. het ligt bij iedereen anders.

 

wat ik persoonlijk vind is dat het niet waard is om dood te gaan voor dit. en als haar ouder miss slecht zijn…. heeft ze nog een hele goede vriendin die veel om haar geeft. 

 

Jij kan niet veel voor haar doen alleen haar troostten en miss kan ze bij je logeren en blij maken.

 

sommige mensen houden meer van dat mensen hun troostten. andere houden weer van mensen die stilletjes naast hun luisteren terwijl ze keihard alles eruit zitten te pleuren uit hun mond. en bij sommige mensen moet je ze afleiden.

 

het ligt eraan wat ze nu als persoon zelf nodig heeft en niemand kan dat weten alleen zijzelf je kan haar niet helpen alleen als je weet wat ze nodig heeft.

 

 

Ik heb vlgsm niet veel te zeggen tegen haar.  ik haar persoonlijk helemaal niet maar ik snap hoe het voelt ik was vroeger een beetje depri dus het gevoel van scheiding en suicidal feeling weet ik allebei. 

 

je mag tegen haaar zeggen wat ik vind je hoeft niet per se te zeggen dat het van een vreemde is: zelfmoord zal niks oplossen je maakt er alles maar slechter je bent nog maar een kind en ik weet dat alles anders zal worden de familie waar je zoveel van hield is een leugen. je leven was een leugen. maar alles is al gebeurd je kan er niet de hele tijd aan denken je kan niet de hele tijd gaan huilen. 

 

 

ik heb niet heel veel tijd meer dus ik kan helaas niet verder typen

 

sorry

 

groeten en ik wens je en je vriendin succes!

 

Reageer