Skip to main content
Vraag

Suicidale moeder

• November 4, 2025
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Armar
Forum|alt.badge.img

heyyy,

dus ik voel me de laatste tijd een beetje k*t. ik kwam er in de zomervakantie achter dat mijn moeder een overdosis had genomen. dat is in de laatste paar maanden vaan school nog iets van 5 keer gebeurt,  ze was eerst al bij de PAAZ( Psychiatrische Afdeling Algemeen Ziekenhuis), maar daar is ze van weggestuurd omdat ze daar weer had geprobeerd om zelfmoord te plegen. Nu was ik laatst boos op m'n zus (gw normale zussen ruzie) en toen wij naar beneden kwamen werd mijn moeder heel boos, omdat we nog niet sorry hadden gezegd. Toen mijn moeder daardoor weer overprikkeld raakte schreeuwde mijn vader tegen mij dat mijn moeder door dit soort dingen dus zelfmoord wou plegen. ik kreeg daardoor het gevoel dat het mijn schuld was… ik weet nu niet zeker wat ik hiermee moet doen aangezien ik met mensen erover praten enorm lastig en k*t vind. heeft iemand tips?

-tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 6 - triggerende informatie-

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 4, 2025

heyyyy,

je zit echt in een lastige situaties maar weet een ding het is niet jou schuld. echt niet al kan je het zelf niet geloven Het is NIET jou schuld. En over dat je met mensen over praten dat je dat vervelend vind dat snap ik maar ik zou als ik jou was gewoon dit forum gebruiken hier kan je alles kwijt.

byeee veel success

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 6, 2025

hi Armar.

wat een lastige situatie is dit zeg. en ik wil ook benadrukken dat ik het helemaal eens ben met: Sophrietje.

want het is echt niet jou schuld. echt niet. ook al geloof je het misschien zelf nog niet. ik denk persoonlijk dat je vader dat zei omdat hij het misschien zelf ook lastig vind in wat voor situatie jullie zitten. en dat wat hij zei niet meende. ik snap dat praten hierover erg moeilijk is. maar als je het kwijt wilt, zou ik net zoals sophrietje al zei het forum gebruiken om het kwijt te kunnen. maar je kan ook altijd nog tekenen of opschrijven in een notitieboekje. dat klinkt heel raar om te doen, maar het helpt echt. werkte ook bij mij. maar ik heb niet meegemaakt wat jij meemaakt en voor iedereen werkt iets anders. je kan ook nog met de kindertelefoon praten. ik wens je veel liefs❤️

groetjessss vie

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 10, 2025

Hey ​@Armar , het is heel makkelijk, jij bent het kind, dus jij bent ABSOLUUT NIET verantwoordelijk voor jouw ouders hun gevoelens. Wat je vader zei vind ik heel naar en absoluut niet iets wat jouw vader tegen jou zou mogen zeggen. Wat vreselijk voor je dat het zo slecht gaat met je moeder en dat jullie er zo ontzettend bij betrokken worden. Maar geloof me, ruzie tussen jou en je zus is echt niet de reden van je moeder haar acties. Daar zit waarschijnlijk veel meer achter wat none of my business is, maar miss kan het zo voelen omdat ze zo overprikkeld raakte. Het is niet normaal dat ze in zo'n situatie *zo* overprikkeld raakte, en dat ligt aan de dingen waar zij al last van heeft, en niet aan jou/jullie. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Sterkte! 🫂