Suicidale gedachten en mezelf soms pijn willen doen

  • 7 June 2022
  • 1 reactie
  • 54 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi ik vind het spannend om hierover te praten. Ik ga maar een beetje vertellen. Ik voelde me net waardeloos en begon me ook suicidaal te voelen.  Ik kreeg ook nare herinneringen van vorig jaar toen ik te maken had met mishandeling . Ik wilde specifiek hier komen om dit te vertellen, omdat ik graag wil weten hoe andere mensen die zich ook al eerder suicidaal voelden/ zichzelf ooit pijn hadden gedaan, door een crisis heen zijn gekomen. Ik heb al een paar manieren, onder andere het er met iemand over hebben en  rustgevende activiteiten te doen, maar ik wilde specifiek dat iemand mij zou vasthouden en mij verteld dat diegene om mij geeft. Ik struggle al voor een langere tijd met nare gevoelens en soms wil ik mezelf ook pijndoen zoals ik toen die tijd heb gedaan. Heeft iemand over het algemeen tips voor mij hoe ik morgen bijvoorbeeld door de dag heen kan komen ook al heb ik nauwelijks geslapen?


1 reactie

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @jiminiex,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Groetjes,

Sascha | De Kindertelefoon

Reageer