Vraag

suïcidale gedachten

  • 11 November 2020
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik heb laatste tijd veel suïcidale gedachten en zelfmoord neigingen ik wil er niet teveel over praten maar ik wil laatste tijd gewoon niet meer leven maar ik wil mijn vriendin niet alleen achter laten wat moet ik doen🥺


3 reacties

Hey rereboy,

Wat naar dat je de laatste tijd last hebt van deze gedachten en zelfmoordneigingen. Je kunt hier wel iets aan doen, je hoeft er niet alleen mee rond te lopen. 

Je kan beginnen door er met iemand over te praten, iemand die je vertrouwt. Waarmee je deelt hoe jij je nou eigenlijk echt voelt en je verhaal kwijt kan. Misschien kan die persoon jou ook helpen met hulp zoeken, want dat is best moeilijk en spannend om te doen.

Je kan naar je huisarts gaan en het daarmee bespreken. De huisarts kan naar je verhaal luisteren en met je meedenken wat je het beste kan doen en welke hulp het beste bij je past, welke mogelijkheden je allemaal hebt. De huisarts kan je ook doorverwijzen naar een psycholoog of naar andere hulpverlening. Je kan een beroep doen op de geheimhoudingsplicht van de huisarts. Deze zal het dan niet met iemand anders bespreken, zoals je ouders. Als je 12-15 bent, kan je wel vragen om geheimhoudingsplicht maar beslist de huisarts of hij/zij het wel of niet met iemand bespreekt. Vanaf 16+ heb je recht op je eigen hulpvraag en zal de huisarts het geheimhouden.

De huisarts kan je ook helpen als je het moeilijk vind om dit met iemand te bespreken, hij/zij kan het dan voor je vertellen, maar je kan het ook samen met de huisarts doen.

Als je last hebt van zelfmoordgedachten of neigingen kan je ook contact opnemen met 113 gratis en anoniem. Via chat www.113.nl of bellen 0800-0113. 

Je kan ook een online therapie volgen bij hun, gratis en anoniem. Dan heb je een aantal sessies met een psycholoog via de mail, chat of bellen. Meer informatie staat ook op de site, www.113.nl

Denk je dat je hier misschien met je vriendin over durft te praten? Ik kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is, maar wel fijn als jij eerlijk kan zijn. Zij kan jou dan steun geven en jij kan ook zeggen als het even niet gaat. Misschien kan zij jou ook wel helpen met erover praten en hulp zoeken? Dan hoef je het niet alleen te doen!

Sterkte en succes.

Simply Me

Badge +4

Zoals simply me al zelf je kan ook contact opnemen met 113 is helemaal anoniem je kan bellen en chatten ze reageren goed en het helpt echt voor er over te praten ik ben zelf ook depri heb het gedaan en het word minder praat er over ik weet het het is heel lastig, en meer mensen hebben er last van niet alleen jij dit zijn lastige tijden. 

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb dit ook even gehad en toen heb ik contact opgenomen met 113 en hun hielpen me…

Mij hielp het ook om muziek te luisteren.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Liefs Myrthe

Reageer