Skip to main content
Vraag

suïcidale en depressieve verschijnselen van een vriendin

• May 20, 2026
  • 1 reactie
  • 15 Bekeken

lang verhaal kort: ik heb een meisje leren kennen ongeveer een jaar geleden, ging niet goed bij haar, thuis problemen en op school. even voor de duidelijkheid ze heeft toen meerdere keren gezegd dat ze dood wilde en dat soort dingen. ik ben met haar in contact gebleven en toen ging het beter, ze had haar leven weer op de rit. Maar nu ineens stuurde ze mij een foto van haar arm die helemaal besneden was. ik ging vragen stellen en ze zei dat komt omdat er in de klas over drugs werd gepraat en daarna ging ze naar haar oma maar wat bleek achteraf dat haar opa jaren geleden overleden is aan drugs. . en ze zegt dat school slecht ging en haar vriendinnen haar gedumpt hebben omdat ze rookt, vapen, drinken en dat soort doet en dat haar broer pas een zwaar auto ongeluk heeft gehad. ik weet echt niet wat ik moet doen en zij is nog zo jong. kan iemand mij helpen??

--tekst aangepast vanwege forumregel 6. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

1 reactie

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • May 20, 2026

hi ​@annoniem.r, wat ontzettend naar. ik wil als eerste zeggen dat jij ook aan jezelf moet denken dat het met jou ook goed blijft/mag gaan. dat is erg belangrijk want als het met jou niet goed gaat dan kan je ook niet een ander helpen. ps: dat wil niet zeggen dat ik zeg dat het niet goed met je gaat. maar ik denk als je die vriendin wil helpen is het vooral door te praten met haar en als het erger word is het verstandig om er met iemand over te praten zoals een docent zodat die jou kunnen helpen om haar te helpen.

heel veel liefs vie.