Skip to main content
Vraag

suicidaal en k heb echt hulp nodig mr t is er gwn niet

• January 21, 2025
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

hai alm,

ik ben al 6 jaar lang depresief. ik ben vroeger op school gepest en heb nooit echt vrienden gehad. later ben ik op de middelbare school met verkeerde mensen bevriend geworden en hlm van t padje geraakt (roken, blowen, drinken, liegen, stelen, enzv,) . k zag het nut  van allles niet meer in en dit hielp me me beter te voelen.

ik kreeg allemaal gezeik op school en ben van het vwo afgezakt naar havo. onder tussen ben ik meerdere malen sexueel misbruikt. ik heb dit alles aan niemand verteld en deed gwn alsof alles oke was omdat ik vanaf jongs af aan heb geleerd gwn alles weg te stoppen. ik ben begonnen met snijden en zag t allemaal niet meer zitten en ben echt zwaar depresief.

me ma is hier allemaal achter gekomen en was echt hlm leip gewoorden aan t begin. ik had allemaal back stabing vrienden die me uit eindelijk hebben laten vallen. ik ga nu niet meer naar school. me ouders weten nu hoe slecht t met me gaat.

ik heb meerdere zelfmoord pogingen gedaan. alleen er is geen hulp. k voel me zo focking kut en wil zo graag gwn dat alles stopt mr t liefst wil k gwn me weer goed voelen. ik moet me leven weer op n rijtje krijgen mr dat lukt me gwn niet en k heb echt hulp nodig mr t is er gwn niet

iemand tips?

3 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 22, 2025

Dat klinkt allemaal heel heftig. Schande dat je geen hulp krijgt terwijl je die zo hard nodig hebt. Kan de Kindertelefoon niet helpen? Knuffel en sterkte toegewenst.

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • January 22, 2025

Hoi ​@jemoer ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Wat goed dat je op het forum bent gekomen om erover te praten! Je staat er niet alleen voor. Zoals ​@Diana  al heel goed heeft opgemerkt, ben je van harte welkom om eens met De Kindertelefoon te bellen of te chatten, dat kan elke dag van 11:00 tot 21.00 uur  (0800-0432) als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning bij je zelfmoordgedachten contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 23, 2025

hey 

ik snap hoe je je voelt over drugs en roken niet enzo want ik ben redelijk jong maar nog steeds ik weet dat het moeilijk is om een beetje licht te zien maar je staat er niet alleen voor kan je niet vragen voor naar een psycholoog te gaan  want zelfmoord is de oplossing niet echt niet je hebt nog zo mooi leven voor je maar nu zit je gewoon alles op te kroppen dit is echt niet goed want er is een moment wnr het gwn niet meer mogelijk is om dit bij te houden en ik zie dat dit al is bij jouw ik zo proberen naar een psycholoog gaan je hebt het echt nodig want je verdient het niet om je zo te voelen ik heb ook vrienden gehad en die hebben me laten vallen op mn laagste punt waar door ik nog lager ben gevallen en nu moet gaan praten 

xxx nevada