Vraag

Suicidaal

  • 31 March 2024
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hallootjes iedereen, als eerst, bedankt dat je mijn topic hebt aangeklikt! 

 

Ik ben sinds 3 jaar geleden voor het eerst depressief geweest en ben ook naar therapie gegaan hiervoor en voor mijn angstproblemen. Toen de sessie was afgelopen en alles toen merkte ik dat ik langzaam geen depressie meer had, dat was heel fijn.

Een jaar terug ben ik toen weer in terugval geweest. Toen heb ik dit ook weer opgelost. 

Maar nu begint het weer: Mijn hele familie merkt het ook en verwaarlozen me hiervoor. Ik zie mezelf als kapot lelijk en niet te harden, ik ben ook echt een grote last voor anderen. Ik negeer mensen snel om ze niet te kwetsen want daar ben ik ook voor gepest en ook fysiek pijn voor gedaan (geen sh, mijn “vrienden” deden dit bij mij) 

Nu zit ik al een paar maanden met zelfmoord gedachtes en ben ook instaat om dit (ooit) te doen.

ik heb wel een relatie, laten we haar A noemen. Ik hou echt van A en ik ben ook helemaal weg van haar, dit is aan haar kant ook hetzelfde. Eigenlijk is dit het enige wat mij in leven houdt op dit moment. Maar soms heb ik ook de neigingen om het uit te maken omdat mijn ouders haar niet mogen en daardoor het in mijn hoofd zit dat het nooit iets zou worden.

Ik heb voor mijn gedachtes al 113 en kindertelefoon geprobeerd maar…..het blijft….

 

iemand die dit ook ervaart, of me kan helpen?


3 reacties

Ten eerste lijkt het me slim om toch weer in therapie gaan, het heeft je eerder toch ook geholpen?

 

Ik zou gaan oefenen met minder geven om wat anderen van je vinden, ik had hier ook op jonge leeftijd last van en heb dit afgeleerd. Natuurlijk is het fijn als mensen je aardig vinden, maar je moet je gedrag niet teveel aanpassen om wat andere mensen van je denken. Het belangrijkste is dat jij jezelf kan zijn. Het idee om het met je vriendinnetje uit te maken vind ik dus ook totaal belachelijk… wat doet het ertoe wat je familie van haar vindt, het is jouw leven!

Mensen zijn toch alleen maar met zichzelf bezig, ze denken echt niet aan wat jij allemaal doet.  En als je alleen maar bezig bent met niemand kwetsen, zal je nooit echt jezelf kunnen zijn. Voor jou zal het wat moeilijker zijn dan voor mij om dit af te leren, aangezien je dit hebt vanwege een traumatische ervaring.


Je zegt dat je lelijk bent en dat je niet uit te staan bent (uiterlijk en persoonlijkheid), laten we daar op ingaan.

 

uiterlijk: ik zeg het vaker op dit forum maar uiterlijk doet er echt niet toe. Wil je aardig gevonden worden omdat je aardig bent of knap?  Het is dus nogal nutteloos om hier je eigenwaarde hier aan te hechten. Toch betwijfel ik of je lelijk ben, elke puber denkt namelijk dat hij/zij lelijk is… 
 

persoonlijkheid: iedereen heeft positieve kanten en negatieve kanten aan hun persoonlijkheid. Sommige mensen hebben meer last van de negatieve kanten van iemands persoonlijkheid dan de andere. Er zullen dus altijd mensen zijn die jouw persoonlijkheid leuk vinden en mensen die jouw persoonlijkheid niet leuk vinden. Maar zoals ik eerder deze reactie zei doet het er echt totaal niet toe wat mensen van je vinden. Schrijf eens al je positieve kanten van je persoonlijkheid op (geloof me die heb je, vraag eens aan je vrienden en familie naar goede karakter eigenschappen die je hebt).  En sowieso, blijkbaar is je persoonlijkheid goed genoeg om een vriendinnetje krijgen 🙃 dat kan ik niet zeggen…

 

 


 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het komt goed misschien hoor je dat vaker maar is echt zo en niemand is lelijk iedereen is op zijn eigen manier mooi en pleeg geen zm a u b misschien is het handig wat @wild forest al zei om weer in therapie te gaan en weet a dit al zo niet zou mijn advies zijn om a dit te vertellen en aks je van iemand houd moet je het niet uitmaken omdat je ouders a niet mogen

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Wat goed dat je steun zoekt. Onthoud dat je er niet alleen voor staat.

Je hebt al gebeld met De Kindertelefoon. Voor jongeren van 18 jaar en ouder is er ook de https://www.allesoke.nl lijn.

Bij  langdurige klachten kan ook de huisarts je helpen, of de praktijkondersteuner ggz bij jouw huisarts.
Je kunt altijd opnieuw contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

 

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mariska P, De Kindertelefoon 

Reageer