Skip to main content
Vraag

suicidaal???

• January 21, 2026
  • 1 reactie
  • 42 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi, ik zit in de derde

ik weet helemaal niet wat het is, maar ik had op de basisschool hele goede vriendingen tot groep 7 toen gingen ze rumors over mij vertellen on op mij haten toen in groep acht werd ik gepest, maar ik had het gevoel dat ze me niet echt aardig vonden want in de eerste: geen woord meer van gehoord. In de eerste weer nieuwe vrienden weer in de volgende klas niks van gehoord. In de tweede werd ik zwaar depressief met vrij serieuze zelfmoord gedachten en ik had wel vrienden maar elke keer als ik iets verkeerd deed had ik gevoel dat ik de volgende dag geen vrienden meet zou hebben. Nog steeds zit ik in de zelfde klas en ik heb nog steeds het gevoel dat ik geen vrienden heb en aan het eind van het schooljaar leek het weer beter te gaan, maar toen ging het nu begin schooljaar weer achteruit. Ik hen tegenwoordig niet echt sterke emoties en ik voel me nooit echt blij, maar als ik aan zelfmoord denk denk ik kan verlichting of als ik aan bloed denk. Ik hoop elke keet dat het voorbij is maar ik kan mezelf er niet toe zetten. 
heeft iemand tips ofzo???

1 reactie

Louise_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • January 21, 2026

Hoi Idk

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Louise (De Kindertelefoon)