Skip to main content
Vraag

suic*dale gedachtes

• October 5, 2026
  • 4 reacties
  • 38 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik merk de laatste tijd dat ik me heel leeg voel ofzo, en elke keer als ik iets gevaarlijks vast heb denk ik wel weer wat er zou gebeuren als... Yk. Ik heb het nog nooit echt geprobeerd en ik ben niet depressief ofzo, dus ik vroeg me een beetje af of dit normaal is of dat ik naar een psychiater moet ofzo. 

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • October 5, 2026

Hi! Heb je enig idee waardoor dit komt? En zo ja, heb je er al over gepraat? Met je ouders, of als die niet naar je luisteren kan je naar 113, die hebben ook een hele mooie website. En mja, zodra je in de puberteit zit gebeurt er veel in dat koppie, en soms kan het even teveel worden, het gebeurt wel vaker, maar heus niet altijd.

xx

L0ve

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • October 5, 2026

Hoi ​@fancy cats,

Wat knap dat je hier over je gedachten komt vertellen. Wat naar dat je je zo voelt. ​@L0ve heeft al heel goed verteld wat je zou kunnen doen, maar ik noem dat graag ook nog een keertje.​ Onthoud als allereerste dat je er niet alleen voor staat. Hier op het forum kun je steun vinden, maar je kunt ook met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon)

mmarco
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 6, 2026

sterkte <3

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 6, 2026

Hi! Heb je enig idee waardoor dit komt? En zo ja, heb je er al over gepraat? Met je ouders, of als die niet naar je luisteren kan je naar 113, die hebben ook een hele mooie website. En mja, zodra je in de puberteit zit gebeurt er veel in dat koppie, en soms kan het even teveel worden, het gebeurt wel vaker, maar heus niet altijd.

xx

L0ve

Hai, ik heb echt geen flauw idee waar dit vandaan komt eerlijk gezegd, maar maak je ook niet te veel zorgen hoor want het is meestal echt meer nieuwsgierigheid, maar ik twijfel eraan of dit nog normaal is gezien de frequentie van dit soort gedachten