Vraag

Struggles in therapie

  • 20 November 2022
  • 0 reacties
  • 39 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 33 reacties

Hoihoi,

Ik zit sinds een paar weken bij een nieuwe psycholoog. Opzich een aardige man, maar ik voel me gewoon niet zo prettig bij hem. We hadden het laatst over mijn verleden en dat ik een jeugdtrauma niet verwerkt heb, ik moest huilen en het enige wat hij deed was een soort half lachend/medelijden naar me kijken en ‘aw’ zeggen. Ik vind dat niet gepast! Ik moest als ‘huiswerk’ een moeilijk gesprek met mijn ouders aangaan, ik ben daar echt mega nerveus over en heb het uitgesteld, ben het vervolgens vergeten en heb het dus niet gedaan. Waarop deze man zegt, ‘nou dan is de sessie bij deze afgelopen, je hebt geen verantwoordelijkheid genomen’, dus vervolgens probeer ik mezelf een beetje verdedigen, dus ik uitleggen dat ik er echt een beetje bang voor ben, omdat ik mijn ouders geen pijn wil doen enz enz. Waarop hij toen besloot dat we alsnog wel verder konden gaan met de sessie… Vervolgens zegt hij dat ik erbij sta alsof ik hem ‘al het werk’ wil laten doen, maar goed hij is wel de psycholoog en ik weet de oplossing voor mijn problemen niet: anders had ik ook niet naar hem hoeven gaan.

Ik weet niet zo goed of hij nou mij gewoon aan het confronteren is met mijn problemen of dat hij me gewoon niet snapt en me een slecht gevoel geeft…

Iemand advies??

 

Voor iedereen: bedankt dat jullie er zijn, en voor iedereen die het moeilijk heeft: ik vind het super knap en dapper dat je er vandaag bent, dat je het tot hier hebt gehaald, ik beloof je dat het beter gaat worden, ondanks dat het nu misschien niet zo voelt. Voel je altijd vrij om hier je zorgen te delen en advies te vragen!

 

Heel veel liefs van mij


0 reacties

Geen reactie

Reageer