struggle met mijn lichaam

  • 24 December 2021
  • 5 reacties
  • 128 Bekeken

Badge

Hi, ik wilde het graag over iets hebben. Niemand weet het eigenlijk maar ik moest het ff kwijt. Ik struggle dus al een tijdje (ongeveer een half jaar) met mijn lichaam. Het gaat het meeste over gewicht en gwn hoe dik mijn buik, benen en armen zijn. Bijna elke keer als ik een spiegel zie, doe ik mijn shirt omhoog om mijn buik te zien en of ik misschien een beetje ben afgevallen. In de ochtend ziet het er altijd het mooiste uit en meestal probeer ik zo min mogelijk te eten op een dag zodat het zo blijft. Maar heel vaak gaat dat fout in de avond, dan loop ik naar de kast en als ik begin met eten kan ik niet meer stoppen. Dat heet volgens mij binge eating. En na dat ik dat heb gedaan voel ik me zo vol en daarna heb ik er zoveel spijt van dat ik me zelfs soms heb gesneden. Ik kan er niet mee stoppen maar ik wil gwn zo graag een mooi lichaam :( Het word ook steeds erger heb ik gemerkt. Weet iemand wat ik kan doen?? Dankjewel alvast!


5 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hoi Sarah01,

We lezen dat je in een lastige situatie zit.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes Tess_  / De Kindertelefoon

 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi! Ik zie dat je echt in een lastige situatie zit en ik kan je adviseren om er met iemand over te praten. Maakt niet uit wie, je ouders, mentor, een vriend of wie dan ook. Praten is echt het belangrijkste wat je nu kan doen. Ik hoop dat het snel beter met je gaat! Heel veel sterkte <3

xxx Cody

Badge

Hee je ziet echt een hele naare situatie…. 
ik weet dat t moeilijk is maar accepteer je lichaam aub daarmee help jii je t beste eet gewoon normaal zoals in de ochtend en soms middag en sw in de avond als je gw die ritme houd kom alles echt goed !! Je kan ook gezond afvallen bv door te gaan voetballen met vrienden ofso :) heb je ook afleiding zoek aub een betere oplossing inplaats van jezelf snijden  ik geloof in jouw XX

Reputatie 3
Badge +3

Heey je bent gewoon goed zoals je bent! Er zijn heel veel bekende mensen die ook gewoon hun vetrollen laten zien dus een strakke buik kan alleen als je echt diep ook dieet gaat en heel veel sport maar dat moet je echt niet doen! Er zijn heel veel filmsterren en tiktok sterren die hun buik ook vaak inhouden omdat ze zich schamen net als jij! Neem voorbeeld aan Joan, Sophie ousri, miljuscka. En er zijn echt veel meer mensen die reality wereld laten zien. Dus wees niet onzeker je bent echt goed! Je staat er niet alleen voor! Xx van mij💕

Badge

wat mij heeft geholpen is het op papier te zetten en het aan iemands vertrouwd te geven of het te appen voor je ergens naar toe gaat en dan heb je de hele dag om je voor te bereiden om een gesprek te hebben en geen altijd aan als je er op dat moment niet over wilt praten. Maar geloof me je bent echt mooi zoals je bent en het is misschien moeilijk te geloven maar het is echt zo. Voor het snijden kun je een rubber elastiek om je pols doen en daar aan trekken dat doet pijn maar brengt geen schade op de lange termijn. Heel veel succes en vergeet niet dat je prachtig bent <3

Reageer