Skip to main content

Ik heb een strijd in m’n hoofd 24/7. Hulp zoeken of het leven beëindigen. Beide lijken “goede” opties. Hulp zoeken, kan beter worden met enorm veel moeten en pijn. Het leven beëindigen, geen pijn en leed alleen mensen die zonder mij door moeten. De tweede optie lijkt het beste. Er zijn toch niet zo veel mensen die om mij geven, toch? Mijn vriendinnen zeggen allemaal dat ik hulp moet zoeken, maar fysiek en mentaal heb ik de energie niet om dat te doen. Ik kán het gewoon niet. En dan zet ik mijn gevoelens uit. Voel niks, geen blijdschap of verdriet. Helemaal niks. Dan wíl ik iets voelen door soms mezelf pijn te doen. Soms sla ik totaal door. Ik weeg de twee keuzes af maar begin steeds meer naar de tweede te neigen…

Hoi @Gebruikersnaamverzinnen 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Wat rot dat je zo'n lastige strijd in je hoofd heb. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Kim (De Kindertelefoon) 

 


Hoi, wat is er precies gebeurd dat je je zo voelt? Want geloof me er is altijd een oplossing ook al lijken dingen hopeloos en zelfmoord moet je echt niet doen! Je zegt wel dat je er met vriendinnen over hebt gehad dus er zijn wel degelijk mensen die om je geven.

Ik wil je wel helpen maar we mogen hier helaas geen contactgegevens uitwisselen maar misschien dat ik je tips kan geven ofzo zodat je je beter gaat voelen :)

als je het niet wilt vertellen of het te persoonlijk is snap ik het ook :)


Maar als je de tweede optie zou doen dan heb je wel heel verdrietige vriendinnen. En misschien ben je wel verliefd ofzo en dan zou diegene ook heel verdrietig woorden 


Reageer