stress voor nieuwe school en andere problemen (help)

  • 16 August 2019
  • 6 reacties
  • 139 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo,

Mijn naam is .... en ik ben 16 jaar.
Ik zit met een aantal problemen in mijn hoofd en ik kom er maar niet uit wat ik moet doen. Ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk naar voren kan brengen. Ik laat hier de dingen even weten wat er door mijn hoofd rond spookt. (tis wel lang maar ik zit er erg mee dus please help me!)

1e verhaal, (geen contact met broers)
Ik was altijd een vrolijk kind, ik was niet boos of chagrijnig te krijgen. Ik heb nog 4 oudere broers (3 half broers eigenlijk en 1 bloed broer) ze heten op volgorde van jong naar oud: broer 1 (20), broer 2 (26), broer 3 (29), broer 4 (34) -Dit bericht is eengepast door de Kindertelefoon-. Ik weet trouwens behalve van broer 1 niet zeker of ze zo oud zijn, maar ongeveer die richting . Ik weet dat niet omdat 6 jaar geleden het contact verbroken is tussen mijn moeder en mijn broers (familie drama) behalve van broer 1 omdat hij nog thuis woonden maar nu heb ik ze dus ook 6 jaar lang niet meer gezien of gesproken (de hele familie van mijn moeder trouwens niet). tot op de zomer 2018, toen kreeg broer 2 een super kwaadaardige lymfe-klier kanker(non-hotchkin). Nou dat was een vrij heftige ervaring om mee te maken, dat je je broer 5 jaar niet meer hebt gezien en de laatste keer was in het ziekenhuis omdat hij misschien zou dood gaan. Maar goed dat is allemaal goed afgelopen hij heeft geen kanker meer, maar heb na dat ene bezoekje ook geen contact meer met hem gehad.

(ik leef trouwens thuis met mijn moeder,stiefvader en broer 1 in het weekend)

2e verhaal, (dom)
Dit jaar ben ik geslaagd voor mijn (vmbo-k) diploma. Ik dacht dat ik blij zou zijn nadat ik alle examens had afgerond, geen stress meer of weet ik het wat. maar nee ik ben niet bepaald trots op mijn kader diploma. Ik voel me namelijk nogal dom in de familie, broer 1 studeert aan de universiteit, mijn stiefvader is ook mega slim en heeft altijd goede banen gehad en mijn moeder is ook zeker niet de domste en heeft ook hoge functies gehad. Ik heb me dus ingeschreven voor een nieuwe opleiding "Onderofficier grondoptreden". Omdat ik echt niet wist welke opleiding ik zou moeten volgen want met Kader heb ik zo weinig opties. In de eerste instantie dacht ik "ooh vet! leger dingen dat is wat ik wil" maar nu denk ik er heel anders over en heb een enorme vergissing gemaakt om me aan te melden voor die school (ben ook aangenomen).

3e verhaal, (scheiding)
Mijn moeder en mijn bloed vader zijn gescheiden toen ik 0 was dus daar heb ik vrij weinig van mee gekregen, maar toen ik 3 was ontmoette mijn moeder mijn stiefvader. Mijn stiefvader was hartstikke aardig maar altijd druk met zijn werk, hij kreeg uiteindelijk een hersenbloeding en is gestopt met zijn baan (8 jaar geleden ofzo) en is nu met vervroegt pensioen. maar sinds hij dus geen baan meer heeft en die hersenbloeding heeft gehad is hij een nare en een hele narcistische man geworden. Hij vind zichzelf helemaal geweldig en zal altijd iemand naar beneden praten zoals ik dat ik dom ben enzo. om een lang verhaal kort te maken ze hadden de 8 jaar wel bijna elke dag wel ruzie.
oke en nou komt het...
Geloof het of niet maar mijn stiefvader en moeder hebben samen 3 huizen waaronder 1 huis verdeeld is in 2 huizen (dus eigenlijk 4). in eentje wonen we, eentje verhuren we en een houden we als vakantie huis. Mijn stiefvader zou in april 4 maanden alleen op vakantie gaan en dat wij in de zomervakantie (nu dus) daar heen zouden gaan. maar na de 2e week kwam hij al weer terug omdat mijn moeder en stiefvader gingen scheiden hij wou gewoon niet meer verder. maar alles staat op mijn stiefvaders naam (alle huizen) en mijn moeder verdiend niet zoveel geld meer omdat ze ook geen baan meer heeft (vanwege ernstige pijn). En aangezien mijn stiefvader een narcist is gaat hij niks geven. Dus komen mijn moeder straks met legen handen buiten de deur te staan.

4e verhaal (kort)
Ik zie mijn echte vader ook maar 1x per jaar dus dat mis ik ook wel een beetje.

5e verhaal, (mijn moeder)
Voor mijn moeder waren de laatste jaren ook geen leuke tijd. ze heeft veel op de operatie tafel gelegen en slikt dagelijks 20+ pillen per dag (waar er ook een paar vitamine pillen van zijn), waaronder ook opiaten zoals oxycodon (oxycodon, is gelijk aan morfine). omdat ze gewoon hele ernstige pijn heeft. Ik durf niet te zeggen wat mijn moeder allemaal precies heeft. Het zijn geen ziektes ofzo maar haar lichaam is gewoon op.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Conclusie: Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen in mijn leven.
-Ik heb een verkeerde keus gemaakt met school
-Mijn ouders zijn deze zomer gescheiden
-Mijn moeder is fysiek ook niet helemaal bij
-Ik zie mijn broers niet meer
-Ik zie mijn vader nauwelijks
Dan kun je denken van ga dan gewoon naar ze toe maar ik ben door alles heel onzeker geworden. en ik durf en wil die stappen niet maken.

Ik heb nu de hele vakantie besteed aan het huis opknappen (ben nog steeds bezig), maar nu ben ik een beetje laat met de school dingen regelen. Ik moet nog een Gezondheids test doen (sma), boeken bestellen en nog veel meer dingen aanschaffen. het kost allemaal een hoop geld en mijn moeder heeft dat nu niet (omdat ze een huis moet regelen en advocaten moet afbetalen) en pas na de 23e heeft ze geld en mijn school begint al 26 augustus, dus dat wordt leuk. Ik heb zelf ook nog een bijbaantje waar ik zelf mijn uren moet invullen en mijn baas moet die dan accepteren en dan krijg ik een bepaalde datum geld. maar hij is ze dit keer vergeten op tijd te accepteren dus heb ik voor deze maand en half september ook geen geld. dus nu zit ik een beetje in de stres omdat school bijna begint en ik nog niks heb gedaan eraan en dat ik nu niet weet wat ik nu moet doen.

6 reacties

Hey,

  1. Je hebt een verkeerde keuze gemaakt met school, maar feitelijk weet je dat nog niet. Ik denk dat je door alle stress denkt dat daadwerkelijk alles fout gaat, maar je bent er nog niet geweest en weet dus niet hoe het is. Misschien vind je het wel heel leuk bij die opleiding? Later kun je nog altijd wat anders proberen. Focus eerst op je andere problemen.
  2. Je bent dom, vind je. Ik vind dat je niet dom bent. Je bent immers naar de Kindetelefoon gegaan omdat het je allemaal te veel werd. Er zijn ook mensen die dan aan de drank gaan. Iedereen is slim op zijn eigen manier en dat jij een lager niveau hebt gedaan dan je broers is niet raar. Bovendien zijn het niet allemaal bloedbroers, dus kan het zijn dat jij meer moeite hebt met leren. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten.
  3. Je mist je vader. Misschien kun je afspreken vaker bij hem langs te gaan? Ik zou dit probleem wel achteraan sluiten, omdat je nu last hebt van ergere problemen.
  4. Je ouders gaan scheiden en je moeder was al gescheiden. Je nieuwe vader is na een hersenbloeding narcistisch geworden. Via de rechter heeft je moeder ook geen huis gekregen? Wordt dat niet gesplitst, ook al staat dat op je vaders naam? Schrijf jezelf anders in bij je moeder, dan krijgt ze sneller een woning.
  5. Ze is geopereerd en slikt daardoor veel pillen. Dat wordt minder, omdat de tijd verstrekt.
  6. Jijzelf moet geld regelen voor boeken en voor een test. Dat is een ingewikkeld probleem en geld lenen is geen goed idee, naar mijn idee. Heb je geen andere familie die je kunnen helpen? Oma's of opa's, ooms of tantes?
Groetjes,

Geen_Naam
Hey,

  1. Je hebt een verkeerde keuze gemaakt met school, maar feitelijk weet je dat nog niet. Ik denk dat je door alle stress denkt dat daadwerkelijk alles fout gaat, maar je bent er nog niet geweest en weet dus niet hoe het is. Misschien vind je het wel heel leuk bij die opleiding? Later kun je nog altijd wat anders proberen. Focus eerst op je andere problemen.
  2. Je bent dom, vind je. Ik vind dat je niet dom bent. Je bent immers naar de Kindetelefoon gegaan omdat het je allemaal te veel werd. Er zijn ook mensen die dan aan de drank gaan. Iedereen is slim op zijn eigen manier en dat jij een lager niveau hebt gedaan dan je broers is niet raar. Bovendien zijn het niet allemaal bloedbroers, dus kan het zijn dat jij meer moeite hebt met leren. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten.
  3. Je mist je vader. Misschien kun je afspreken vaker bij hem langs te gaan? Ik zou dit probleem wel achteraan sluiten, omdat je nu last hebt van ergere problemen.
  4. Je ouders gaan scheiden en je moeder was al gescheiden. Je nieuwe vader is na een hersenbloeding narcistisch geworden. Via de rechter heeft je moeder ook geen huis gekregen? Wordt dat niet gesplitst, ook al staat dat op je vaders naam? Schrijf jezelf anders in bij je moeder, dan krijgt ze sneller een woning.
  5. Ze is geopereerd en slikt daardoor veel pillen. Dat wordt minder, omdat de tijd verstrekt.
  6. Jijzelf moet geld regelen voor boeken en voor een test. Dat is een ingewikkeld probleem en geld lenen is geen goed idee, naar mijn idee. Heb je geen andere familie die je kunnen helpen? Oma's of opa's, ooms of tantes?
Groetjes,

Geen_Naam


  1. Oke hier heb je inderdaad een punt ik moet het nog aanzien.
  2. Dat is zeker waar maar die kwaliteiten moet ik nog ergens zoeken denk ik
  3. Ik mis mijn vader niet per se qua zien, maar meer de keine dingetjes dat hij belt of dat hij vraagt hoe iets is gegaan,. bovendien kan ik hem ook weinig zien omdat hij altijd en overal aan het werk is (hij werkt over de hele wereld).
  4. Nee mijn moeder had volgens haar advocaat nergens recht op, behalve alimentatie omdat ze zolang bij elkaar zijn geweest. Ze is al wel 10 jaar ingeschreven in zo'n huizen site. en dus komen we makkelijk op nummer 1 te staan, als het goed is heeft ze een appartement gevonden maar ze moet de huur en de borg betalen (€1400).
  5. Ik hoop dat het inderdaad minder wordt maar al word het minder dan zit ze in een rolstoel of scootmobiel. en ik loop niet graag naast een moeder met een scootmobiel om eerlijk te zijn.
  6. Ik heb geen contact meer met de familie van mijn moeder, de familie van mijn vader weet heel mijn situatie nog niet en ken ik niet goed genoeg voor om daarvan te gaan lenen. bovendien hebben ze voor mij al een deel betaald voor een school laptop. Ik heb een buurman die miljonair is en die komt hier nu elke dag langs om te kijken hoe het gaat en dat soort dingen maar hij gaat binnenkort dood aan kanker binnen nu en 2 maanden. Ik hoop eerlijk gezegd dat hij iets voor ons over heeft 😬. Ik heb een vriendin maar van die familie ga ik niet lenen, dat vind ik een beetje.... ja raar.
Bedankt voor je snelle reactie trouwens.
Geld lenen van de bank kan ook, maar misschien konden familieleden je helpen met deze situatie. Heb je geen spaarrekening waar je geld vanaf kunt halen?
Geld lenen van de bank kan ook, maar misschien konden familieleden je helpen met deze situatie. Heb je geen spaarrekening waar je geld vanaf kunt halen?
neep, ik heb geen spaarrekening. ik weet echt niet wat ik nu moet doen . de belangrijkste maand om geld te hebben, heb ik het niet...

Uniform en sportkleding - €150
SMA test - €118
Boeken - €180
(verplicht) Sporthorloge - Gemiddeld €60
zelf nog dingen voor school zoals schriften en sportkleding en bidon en dat soort dingen - €100
en dit alles moet voor 26 aug.

en geld lenen van de bank is in mijn ogen ook geen goede optie.
Geld lenen van de bank kan ook, maar misschien konden familieleden je helpen met deze situatie. Heb je geen spaarrekening waar je geld vanaf kunt halen?

Ik ben er uit!
Ik heb m'n situatie uitgelegd aan mijn schoonmoeder en zij wou het voor me voorschieten. Ben nu al een heel stuk opgelucht.

Bedankt voor je tips en reacties
Nou, naam, jij ook bedankt voor de opluchting.

Toch blij dat de tip om het aan familieleden te vertellen werkte. Enorm goed dat je naar de Kindertelefoon bent gekomen en ik ben echt blij dat er nu tenminste al een klein succesje is geboekt. Daarna kun je je wellicht focussen op het meer zien van je vader, en de andere problemen.

Reageer