Vraag

stress, social anxiety, gebroken arm

  • 10 March 2023
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

Badge

Heyy! Ik ben een meisje van 12 en zit in 1vwo gymnasium. Ik heb last van een paar dingen: stress, social anxiety, een gebroken arm, anger issues en vaal angst. Soms ook nog paniek aanvallen en selfharm.  

Ik heb veel stress van school. ‘Maar je zit toch in de eerste?’ ik heb een vaal angst, waardoor ik heel goed moet leren. ik ben anders bang dat ik een slecht cijfer haal.  
Ook heb ik social anxiety, waardoor ik niet tegen mensen durf te praten die ik niet goed ken, ik durf nog geen eens een vraag te stellen aan een docent. Misschien denk ie dan wel dat ik dom ben of niks begrijp. Ik denk negatief over mijzelf, praat nooit over mijzelf, let altijd op hoe ik zit, hoe mijn haar eruit ziet, of mijn makeup is gaan vlekken, of ik niet stink of dat er iets anders aan de hand is. Misschien denken mensen anders dat ik onverzorgd en lui ben. Als ik moet presenteren of andere sociale activiteiten ga ik altijd helemaal trillen. Ik ben altijd nerveus. Ik tik altijd met mijn voet/been/hand, omdat ik me niet comfortabel voel.

tw!: tekst over gebroken/uit de kom arm (alleen dit kleine stukje)

Ik ben met gym op school gevallen, waardoor mijn arm uit de kom was en gebroken. Ik heb nu een spies en een pen in mijn arm en neem 6 paracetamol per dag. Ik ben altijd heel moe, hoofdpijn, misselijk, ect.

Anger issues? Het is niet zo erg, en het kan ook komen omdat ik misschien lichte adhd/add heb? (Ik ben echt een probleem kind ik weet het hahah) het is niet zo heel erg maar ik ben gwn heel snel geïrriteerd en snel geprikkeld. Ook wordt ik heel snel boos en dan ga ik met dingen gooien en doe ik soms ook selfharm. Is dit anger issues? Of wat anders?

Over mijn paniek aanvallen in niet zoveel te vertellen; ik heb alle triggers al verteld. 

het is echt HEEL HEEL veel tekst, en als je alles hebt gelezen, jeetje wat lief! 
ik ben echt een probleem kind, maar dat weet ik alleen. Ik heb niemand er ooit is echt over verteld, alleen de social anxiety tegen mijn vriendin die het ook een beetje heeft en ook paniek aanvallen heeft. Zij reageerde er wel prima op. 
het stomme is: ik heb nog meer problemen, zoals trust issues waardoor ik dit niemand vertel :)

ook misschien nog een depressie

en ik voel me dik omdat ik niet kan sporten door mn arm en te veel eet

wn nog veel meer #probleemkind

nogmaals, als je dit allemaal hebt gelezen ben je echt een lieve schat ❤️❤️

 

 


4 reacties

Reputatie 4
Badge +1

I get this, zelf ben ik ook een “probleemkind” zoals je dat noemt, ik denk dat ik ADHD heb (ouders willen me niet laten testen maar iedereen die ik ken behalve ouders en online testen zeggen dat ik adhd heb) denk ik dat ik depressief ben, doe ook self harm :/ heb anxiety, en een ED. Ook ben ik een overthinker en ben suicidal (meerdere keren geprobeerd er een einde aan te maken) . Ook ben ik meerdere keren aangerand. Als of het nog niet erg genoeg was heb ik hele erge slaap problemen ( wss insomnia) waardoor ik blij mag zijn meg 2 uur slaap ‘s nachts (ook tijdens schooldagen) . Mijn ouders weten hier NIKS van en sommige vrienden weten van mijn slaapproblemen en sh maar meer niet. Waarschijnlijk boeit je dit allemaal niet maar vertel dit alleen zodat je weet dat je niet de enige bent <3 als er iets is, ik kan altijd praten. :) het komt wel goed… ooit

Badge

Onnodige quotes verwijderd

Awh jeetje! Ik snap het helemaal, echt heel verveleen en ik zou niet kunnen weten door wat voor moeilijke tijd je gaat! Oja, het boeit me wel wat jouw problemen zijn en ik vind het echt lief dat je je tijd besteed om dit tegen mij te zeggen ❤️

Reputatie 4
Badge +1

Jammer dat ik mijn socials niet mag delen hier, anders had ik je mijn snap gegeven :) iedereen heeft iemand nodig die ze af en toe checkt. Dus als er wat is, ik zal er zijn

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Iemand_met problemen ,

 

wat lief aangeboden dat je er voor @esmeetjee wil zijn! Zoals je al noemt, is het op het forum niet toegestaan om elkaars contactgegevens te krijgen omdat we het belangrijk vinden dat mensen anoniem zijn. Wel kunnen jullie op het forum op elkaar reageren en wie weet hebben anderen er ook wat aan.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer