Skip to main content

Hey, ik had het vandaag met mijn moeder over mn stress maar ze reageerde heel slecht. Dat ik 'gewoon' niet zo moet stressen.

Ik weet niet of jullie een magic trick hebben. Maar ik kan dat niet zomaar uitzetten ofzo. Ik heb bijna wel 24/7 stress. T is zwaar k*t vooral door school maar ook nog door mijn social anxiety en eetprobleem. Ik ben er wel laatst achter gekomen dat mijn eetprobleem van mijn social anciety komt. Omdat ik bang ben dat mensen me niet mogen eet ik niks/minder. Ik heb nog wel meer social anxiety dingen maar daar heb ik het al over gehad in mijn andere topics. Mijn vriendin heeft niet zo'n stress maar ik wel heel erg. Ik heb haar verteld over mijn social anxiety gedeeltelijk en over mn eetprobleem helemaal. Ze reageerde heel goed en het was heel fijn om iemand te hebben die je begrijpt en je steunt. Niet door te pushen om te eten of iets maar het er laat zijn en het accepteert.

Ik heb mijn moeder 6 maanden geleden verteld dat ik mezelf dik vindt. Maar mijn moeder let nu de hele tijd of ik thuis eet. Ik vind dat echt heel irritant omdat ik er zelf over wil beslissen of ik 'sterk' blijf. Ik kan al deze stress echt niet aan ik heb elke dag hoofdpijn/misselijk en ben moe. Ik houd dit echt niet lang meer vol maar ja ik moet wel. Alleen ik weet niet wat ik moet doen ik kan niet naar een psych want dan moet ik het mijn moeder vertellen en ik wil ook niet mijn beste vriendin hier mee belasten. Ik kan natuurlijk praten met iemand van de kindertelefoon maar die kunnen mij niet helpen met mijn omgeving.

Weet iemand een soort anonieme psycholoog of zo iets? Alvast bedankt! Tips tegen stress zijn ook heel erg welkom!

Wat goed dat je dit hebt gedeeld met je vriendin!

Je zou misschien met je mentor kunnen praten hierover? Je kan ook zelf naar de huisarts gaan en dit bespreken en uitleggen dat je niet wil dat je moeder het nu weet. Misschien heeft hij daar een oplossing voor.

Verder bestaat er ook nog dit: https://www.pratenonline.nl/ik-heb-een-afspraak

misschien is dat iets voor je

Wat sites, met tips tegen stress; 

Site #1

Site _#2 ( ook met online hulp tegen stress…)

veel suc6 en goed dat jeje verhaal deelt/ dat je geholpen wilt worden! En praat anders bijv met een schoolpsygoloog! Of je mentor natuurlijk/ of je leerjaarleider?!

Mij_Niet_Gezien 

greetz en hugss from me

Reageer