Stress/piekeren

  • 7 June 2021
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, ik ben een meisje van 14 en zit nogal met iets: ik stress en pieker over van alles. Het gaat meestal over de kleinste dingen die niet eens nodig zijn om over te stressen. Ik heb het vaak in de avond, waardoor ik slecht slaap. Als ik aan iets anders probeer te denken lukt het mij niet. Ik heb al van alles geprobeerd om niet te stressen/piekeren, maar het stopt niet.
 

Vroeger was ik ook altijd aan het stressen over de kleinste dingen, het bleef maar in mijn hoofd zitten. Ik vroeg mij altijd af, gaat dit over als ik ouder ben? Nou, nee na 6 jaar heb ik dit probleem nog steeds. 

Ik heb het de afgelopen heel vaak, het gaat dan vooral om toetsen en andere dingen en ik merk dat het mijn mentale gezondheid door slecht te slapen en stress beïnvloedt. Ik durf er met niemand over te praten.  Hebben jullie dit ook? wat kan ik er tegen doen? Bedankt voor de reacties en sorry voor het storen. Fijne avond!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Heey!

wat vervelend dat je dit probleem hebt!

ik heb hier ook veel last van.. je zou een keertje naar de huisarts kunnen gaan, die zal het aan niemand door vertellen want beroepsgeheim:) je zou dan misschien aan de huisarts kunnen vragen of je slaappillen kunt gebruiken, dan slaap je in iedereen geval wat beter.

groetjes,

Amie

Reputatie 7
Badge +19

Hee,

Ja dat is vervelend, ik herken het wel een beetje. 

Wat mij helpt is afleiding zoeken maar ik kan begrijpen als je dat lastig vindt in de avond. Maar ja leuke dingen doen kan dus wel helpen. Heb je ook wel eens mindfulness geprobeerd? Dat kan ook helpend zijn om wat rust in je hoofd te krijgen. En ja verder zou ik het dus toch wel met iemand bespreken ondanks dat je dat spannend vindt. Zij kunnen je hierbij wel echt helpen.

 

Joeeeee

Badge

Hi,

Jaa ik herken dit ook heel erg, misschien heb je ook wat last van faalangst, dat is dat je bang bent om iets niet goed te doen. Ik lig ook altijd wakker van dingen die nog niet eens gebeurd zijn. Maar gewoon dat je er bang voor bent dat het gebeurt.

Je kan zoals iemand zei naar de huisarts gaan als je dat wil.

Als je in de avond zo erg piekerd zou ik sowieso afleiding zoeken. Lees bijvoorbeeld een leuk tijdschrift voordat je gaat slapen 🙂  of een boek, of teken iets. Dat je even weg bent van die pieker gedachten

Of schrijf je gedachten op of denk bij jezelf: ‘Ik denk hier morgen wel over na ik ga nu slapen’ 
Ik hoop dat het snel over is, je bent dus echt niet de enige 💞

Liefs, mij

Reputatie 2
Badge +1

Hai! 
Dit herken ik ZO erg! Wat mij altijd hielp is alles op te schrijven! Misschien kan je dat eens proberen?

xoxo Val

Reageer