Vraag

stress, niets willen eten en buikpijn

  • 24 July 2022
  • 8 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 63 reacties

hoi,

 

kan je van stress buikpijn krijgen? en niet meer willen/kunnen eten?

 

ik wil niets meer eten en krijg buikpijn en steken en ben heel moe en wordt mijn conditie is zowat weg door die stomme vakantie.


8 reacties

Badge

Ja dat zou best kunnen, wat ook kan is dat je verliefd bent zonder dat je het weet

Groetjes Emma girl 

 

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Dat kan inderdaad. Je kan lichamelijke klachten (buikpijn, hoofdpijn of misselijkheid bijvoorbeeld) krijgen van stress en ook kan je eetlust verdwijnen of minder worden. Ik heb dat ook. Ik ben vaak misselijk en eet ook veel minder op een dag dan eerst, ik heb of had een burn-out ( ik weet niet of ik er al uit ben, gaat nu heel iets beter namelijk). Dat kan ook heel goed bij jou zo zijn, want je zegt dat je heel moe bent en geen eetlust meer hebt en dat je een lichamelijke klacht hebt en veel stress, dat hoort bij burn-out. Misschien is het goed om even een afspraak te maken bij de huisarts, die kan je helpen.

Slaap je ook slecht??? Of dat niet?

 

Reputatie 5
Badge +2

Heyy leab

Je hebt het over die stomme vakantie! Oei dat klinkt niet best het zou best kunnen dat je je alleen voelt en je je gwn futloos voelt omdat je nu niemand spreekt van je vrienden of niets te doen heb.

Heb ik ook weleens last van, dus je moet echt iets afleiden opzoeken, misschien willen je vrienden wel mee gaan zwemmen ofzo?!

Hoe oud ben je je kunt ook een baantje zoeken waar nog meer scholieren werken ik vind dat altijd echt reuze gezelig. Ik werk bijvoorbeeld in kas klinkt saai maar met je vrienden klieren en kletsen en geld verdienen tegelijk is echt toppieee!

 

Sterkte en laat je nog iets weten

Je anonieme vriendin roos

 

Reputatie 4
Badge +4

Hey bedankt voor jullie snelle reactie!

ik heb nu wel heel erg stress van dat ik een mail heb gestuurd naar een docent over haar reactie. Ik ben echt bang voor haar reactie. 
Ik slaap veel minder dan anders en kom ook minder snel in slaap. Ik zit in mijn kamer zowat te wachten totdat de vakantie voorbij is. En ik ben 13 mijn vriendinnen zijn op vakantie. Ik zit steeds te piekeren over die mail. Ik verveel mij zo erg dat ik gewoon alvast wat aan het leren ben. 
 

ik heb deze maand echt heel veel dingen mee gemaakt. En ja ik denk dat de vakantie het niet bepaald makkelijk maakt.

Reputatie 4
Badge +4

Ik ben ook per ongeluk 3 kilo afgevallen in een maand 

Reputatie 4
Badge +4

En ik zie nu dat ik 5 kilo ben afgevallen 

Reputatie 4
Badge +3

Dat je slecht slaapt en minder snel in slaap komt heeft ook te maken met stress omdat je lichaam dan de hele tijd bezig is. En dat afvallen komt dan doordat je minder eet, zoals ik net al zei maak een afspraak bij de huisarts en het is ook verstandig om bloed te prikken zodat ze kunnen zien of je nu vitaminen en mineralen mist doordat je niet meer zoveel eet. Ik moest ook bloedprikken en ik mistte veel vitamine d. Vitamine d geeft je energie, dus het zou goed kunnen dat jij ook niet genoeg vitamine d binnen krijgt. Ik heb nu vitamine d tabletten gekregen. Is misschien ook wat voor jou, ik ben nu al wel iets minder moe op een dag merk ik. Onthoud dat het op een dag allemaal goed komt!!

Reputatie 4
Badge +4

Hey bedankt!

als ik eet krijg ik meteen heel snel buikpijn en het gaat niet over. Ik wordt heel snel misselijk.

Ik had nog niets gegeten en na dat ik iets had gegeten kreeg ik meteen buikpijn?

Reageer