Skip to main content

Hoi iedereen, na een halfjaar ben ik er weer!

Ik heb echt veel meegemaakt de laatste tijd, waaronder leuke en minder leuke dingen.

Ik ben superblij dat ik toch verder heb mogen gaan op het VWO! Ik zit nu bij mijn 3 beste vriendinnen; L, L en A! 

Ze zijn eindelijk een beetje normaal, dat vind ik tenminste. Ik voel me niet meer zoals vroeger. In ieder geval niet zo erg. Het is nu al laat ‘s avonds en ‘s avonds denk ik altijd na. Ik ben dan ook gevoeliger dan overdag. Vaak huil ik in bed, bijvoorbeeld ook omdat ik zoveel stress en moeite heb op het VWO, maar dat ik met iets lastigs zit.

In de eerste zat ik in een vreselijke klas. De jongens waren domme maar irritante pestkoppen en de meiden wisten echt goed hoe je ze moesten pakken; ze moesten altijd mij hebben! Altijd weer mijn YouTube-kanaal in hun zinnen verwerken, waar het ook om gaat. Daarna keken ze me vies aan en lachten ze me uit..

Al die mensen zitten nu gelukkig in de HAVO-klassen. Ik ben van ze af! Voor nu dan… De jongens zitten in de ene klas en de meiden in de andere; er is een gespliste klas omdat er 58 mensen HAVO gingen doen mijn jaar. Ik wil niet bij die mensen in de klas komen volgend jaar, echt niet! Mijn mentor zegt dat we VWO gaan proberen, maar dat ik naar HAVO kan zakken volgend jaar… Dan raak ik alles kwijt. Mijn vriendinnen, mijn plezier in school, mijn gevoel van veilig zijn… Alles is dan verdwenen. Ik moet helemaal opnieuw beginnen in klassen waar ik nooit vrienden kan maken…

Ik heb wel eindelijk een crush!! Sinds kort vind ik hem leuk, en ik hoop hij mij ook! Ik zat vroeger 2,5 jaar bij hem in de klas, in groep 1, 2 en een deel van 3. Waarschijnlijk kent hij me niet echt meer, maar hij kijkt steeds naar onze vaste tafel in de aula (hij doet ook VWO, maar wel in de andere klas), eigenlijk naar mij. Of ik verbeeld het me. 

Alleen mijn vriendinnen weten het. Zij zeggen dat, als ze mij bijvoorbeeld roepen, ‘Fay!’, hij gelijk opkijkt en met zijn ogen zoekt. Ik geloof het niet, maar what if… eeee. Heb nog nooit echte verkering gehad, hoe is dat eigenlijk?

Samenvatting; ik stress enorm met school, huil in bed en heb een crush. Iemand hulp of tips? <3

X Fay

onnodige quote verwijderd 

Hoi Fay, 

Fijn dat je een crush hebt. Ik zou gewoon op hem afstappen, maar ik snap dat dit erg spannend is… En over het minder leuke gedeelte: goed je best blijven doen op VWO, maar als het toch niet lukt kan je misschien aangeven dat je niet bij de rotkinderen wil zitten. Ik begrijp het volkomen. 

Stay strong! 
xxx

Reageer