Hi,
ik heb nog nooit wen tipic geopend over een probllem, van mijzelf maar ik wil dit even delen, en misschien tips krijgen op hiermee om te gaan…
zoals sommige van jullie weten ben ik een meisje, op een gymnasium, ik hebb de lat altijd al erg hoog geled voor mezelf, maar sinds ik weet dat ik hoogbegraafd ben,. Vindt ik dat ik nog beter moet presteren, ik heb voor mezelf een “lijst” gemaakt hoe hoog ik voor elk vak moet staan
( voor natuurkunde 8,5 of hoger….. voor frans 7 of hoger, voor wiskunde 9 of hoger ect.)
wat je echter wel begrijpt, is dat dat steress vol is, ik ben eiglekijk helemaal niet teverden met een 7, (had ik 2 wkn geleden, en toen moest ik daarna van mezelf eigelijk minimaal een 9 halen…) ik heb ontzettend hard heleerd voor dat proefwerk daarna (beide voor hetzelde vak) en heb toen een 9,7 gehaald….
je kan zeggen dat ik blij ben met mijn cijfers, maar eidelink *eigelijk* ben ik helemaal niet blij, ik doe nooit meer iets voor mezelf, ik sport ook 9 a 10 uur in de week, zit in de leerlingen raad, schaak club, debat klas, en natuurkunde groep én toneel club….
ik vindt dit echter veel te veel, maar ik wil niks veranderen (althands ik bedoel, ik wil nergens mee stoppen, ik wil alles blijven doen….) maar, zo red ik het allemaal nie meer ….. ik slaap veel te weinig, en merk dat ook, ik heb het constand koud, op het tennisveld kán ik gewoon niet meer, en ik voel me zo leeg, ik heb nauwelijks meer trek, maar had al ondergewigt, dus weet wel dat ik moet eten, maar, ik trek het niet meer…..
heeft iemand tips?! Ik waarder het enorm!
lfs, Mij_Niet_Gezien