Skip to main content
Vraag

stress en selfharm vanwege school

• June 22, 2026
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

hey.. ik ben een jongen en zit in de derde. en ik heb heel veel stress door school. ik ga je vertellen waarom:

ik moet voor nederlands: een boek verslag en presentatie maken en die deze week af hebben waarvan ik het boek nog niet uit heb. ik moet een verslag en een cv schrijven, en dan moet ik daar bij ook nog leren voor de toetsweek.

voor de rest van de van de vakken moet ik leren voor de toetsweek.

en daar allemaal nog bij op mijn engels docent geeft mij aleen maar slechte cijfers , want hij zegt dat hij geen toetsen geeft, maar dan zet hij wel bij mij slechte cijfers neer, terwijl ik echt goed ben in engels (zit oorspronkelijk een niveau hoger dan hij het geeft).

en als het al niet genoeg is, de toetsweek is volgende week.. ik ben al een tijdje depressief (2 jaar) en begon toen ook met selfharm, op mijn armen en nek.

weet niet waarom ik dit zeg, kijk maar of je erop wilt reageren. moest het effe kwijt! bedankt voor het lezen en tot de volgende!

2 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@depressedkid ,

Wat rot zeg 😞knap dat je het hier deelt. ♥️ Kun je er met je mentor over praten/ docent die je vertrouwt dat je veel stres hebt? Dan kan er misschien gekeken worden of het anders kan en kunnen ze je meer ondersteuning en hulp bieden.  

Wat naar van je sh, zijn er dingen die op een positieve manier invloed hebben?  Bijvoorbeeld sport, hobby's etc. Je kunt ook proberen om een elastiekje om je pols te doen en die dan te laten knappen, papier verscheuren/ gedachten opschrijven op momenten dat je weer een neiging hebt.  Hoop dat je hier iets aan hebt en het gauw wat beter gaat.  ♥️

Liefs 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Nog een toevoeging, het kan ook helpen om hier mee naar de huisarts te gaan zodat je echt goed geholpen kunt worden dat verdien je ook echt, want  2 jaar is best al lang.