Skip to main content
Vraag

Stress en depressief

• September 1, 2025
  • 2 reacties
  • 27 Bekeken

Gayperson
Forum|alt.badge.img+3

Hiiiii,

Ik ben dus een tijdje weg geweest, maar nu ben ik terug. Het gaat eigenlijk echt heel slecht met me, want ik ben depressief, heb anorexia, waarschijnlijk ook nog PTSD en mijn ouders dwingen mij echt met school. Ze vinden dat ik niet hoog genoege cijfers haal (ik ben over gegaan met 0 tekorten) en willen mij dit schooljaar onder bijles, hwbegeleiding en nog andere dingen gooien zodat ik elk jaar met een 8 of hoger over ga. Zo heb ik geen tijd meer voor dingen maar alsnog heb ik 2x in de week ballet, piano en ga ik waarschijnlijk ook nog oppassen. Mijn ouders zijn heel lief, maar ook wel vreemd met veel dingen. Als ik ze vertel dat ik misschien anorexia heb, dan worden ze heel boos op me. Ze denken namelijk dat jij er iets aan kan doen en dat jij er ook voor kiest om het te hebben. Ook denk ik dat ik niet ouder dan 17 word. En stel ik vertel dat ik mentaal best wel onstabiel ben, dan krijg ik te horen waarom ik het ze niet eerder heb verteld en dat ik dat gewoon moest doen en dat ik waarschijnlijk heel veel dingen niet heb verteld en dan vertrouwen ze me niet meer en dan krijg ik ook nog te horen waarom ik hiervoor heb gekozen en dan raken ze ook boos op me. 

Sorry voor dit verhaal, maar ik moest het echt even kwijt en het is een hele lange tekst in 1x en echt heel erg sorry hiervoor

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 1, 2025

Hey ​@Gayperson, je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor 💕. Het is juist knap dat je dit vertelt. Het klinkt super zwaar wat je allemaal meemaakt, en het is niet jouw schuld. Anorexia of depressief zijn kies je niet zelf.

Dat je ouders boos worden betekent niet dat jij slecht bent, maar dat ze niet goed weten hoe ze moeten helpen. Jij hebt wel hulp nodig, en dat mag je ook vragen, bijvoorbeeld bij een mentor, vertrouwenspersoon of huisarts.

En dat je denkt dat je niet ouder dan 17 wordt, dat is heel serieus. Als je je echt zo voelt, praat meteen met iemand die je vertrouwt, of bel 113. Jij hoeft dit niet alleen te doen, echt niet 💜.

xx liefs Wolf 🐺

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • September 2, 2025

Hoi  ​@Gayperson 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Wat verdrietig om te lezen dat je je zo slecht voelt. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon