Skip to main content

De laatst3 tijd heb ik veel stress. Ik zit sinds dit jaar op de middelbare en soms word het gewoon even te veel . En dan voel ik me slecht en moet ik de hele tijd huilen. Ik kan me dan ook niet concentreren. Ik heb gewoon het gevoel alsof het leven alleen uit school bestaan. Heeft iemand dit ook en tips?

Hey @Anneli,

Ik heb dit vaak ook. Ik zit ook veel aan huiswerk, als je stress hebt kan je even een rondje lopen / fietsen, dat helpt bij mij wel, even tot rust komen.

Groetjes, @Monkeyboy08


Ik hád dit, maar het beste is dit om gewoon met je ouder(s)/voogd(s) te bespreken. Of iemand anders die je vertrouwt. Ik neem aan dat dit om huiswerk gaat, dus probeer een schema te maken (per week of iets anders) met wanneer en hoelaat je huiswerk maakt, werkt bij mij ook! Succes!


Heel erg bedankt @Monkeyboy08  en @Anoniemxv 

Het helpt enorm


Hey @Anneli ik herken dit heel erg probeer tenminste dat heeft mij geholpen voor school een rondje in het bos te lopen met muziek in bij mij op school is er tegen over een bos ik weet niet hoe dat bij jouw zit of even tijdens de pauze als het mag als of als je die hebt leg de situatie uit aan je leerlingbegeleider hij helpt je er mee verder en als het je teveel word kun je altijd bij hem terecht en luistert en helpt hij je verder dit helpt bij mij heel erg en misschien kun je dan bijvoorbeeld ipv Duits een lesuur even ontspannen en in t bos lopen met muziek in zoals ik zij. Hoop dat het je helpt

XxX haily

 


hey lieve @Anneli 

 

wat vervelend! het is inderdaad even wennen. maar het komt helemaal goed :)

paar tips

  • soms helpt muziek bij het concentreren
  • zoek nieuwe hobbys en doe leuke activiteiten
  • misschien is een sport iets voor jouw
  • je kan met je mentor/docent hierover praten, soms kan je minder huiswerk krijgen

 

houd rekening met jezelf, en zorg ervoor dat je soms afleiding zoekt :)

 

helaas hoort het er allemaal bij, in het begin is het moeilijk. maar na een tijdje merk je dat je eraan gewend bent!! jij kan dit!!

veel succes

 

much love

maisie <3


Reageer