Vraag

stress

  • 14 July 2021
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

Badge

Hoe gaan jullie om met stress & hoe verminderen jullie het? 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goeie vraag. Is heel lastig vind ik. Ik doe meestal iets leuks als ik stress heb zodat ik het een beetje vergeet maar echt tips heb ik niet omdat ik er zelf ook moeite mee heb lol

Heyy

 

Met stress om gaan is best lastig omdat je het eigenlijk niet goed onder de controle hebt. Iedereen zal weer iets anders proberen om stress te verminderen.

 

Wat ik persoonlijk probeer als ik stress heb is afleiding zoeken door iets leuks te gaan doen. Een stuk wandelen helpt mij soms om eventjes weg te duiken van de realiteit en muziek luisteren wil ook wel helpen..

 

Groetjes van mij!

Ik probeer minder te doen als ik veel stress heb. Heb ik bijvoorbeeld voor school gepland flink te gaan leren, verplaats ik dat naar de volgende dag of verderop in de week, of laat ik dat maar zitten. Bij dagactiviteiten buiten school om probeer ik die af te zeggen als die mij stress opleveren, maar sporten en muziek maken helpt voor mij juist, dus die niet afzeggen.

Om de stress acuut te verminderen gebruik ik bachbloesem, als ik er lichamelijk last van krijg (hoofdpijn/migraine en buikpijn, bij heel erge stress ook koorts en overgeven) paracetamol of andere pijnstillers 

Reputatie 5
Badge +4

hey sinaasappel05 (leuke naam trouwens haha)

als ik stress zou hebben wat ik bijna nooit heb zal ik ene rondje gaan fietsen met me E-bike of stukkie gaan wandelen of gamen of dat soort dingen 

groetjes!!!

Reputatie 5
Badge +4

Hoe gaan jullie om met stress & hoe verminderen jullie het? 

Ik probeer mijn stress en zorgen op te schrijven en dan er bij te zetten wat ik er zo eng en spannend aan vind of waarom ik me er zo zorgen om maak. Dan bedenk ik me wat het ergste is wat er kan gebeuren. Er is ook een handige app Worry Dolls waar je al je zorgen bij kwijt kan.  Je kan er een code opzetten en als je er geen stress meer over hebt schrijf je dat op en dan krijgt jouw Worry Doll een kroontje en een blij gezichtje

groetjess

Reageer