Beantwoord

Stress

  • 13 August 2019
  • 2 reacties
  • 320 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
De laatste twee jaar heb ik last van stress. Ik zit nu op de middelbare school en merk dat het aantal toetsen en SO's mij stress bezorgt. Begrijp me niet verkeerd, ik doe gymnasium en hoef echt niet veel te leren voor een proefwerk, een dag is voor mij serieus voldoende. Maar het feit dat ik weet dat als ik thuiskom ik niet niks kan doen en ook nog best veel huiswerk heb en dat weken lang, iedere dag. Ik heb denk ik ook een slaap angst. Vaak lukt het niet om te slapen en lig ik doordeweeks tot 1:30 wakker terwijl ik de volgende dag 7:00 moet opstaan. Ik probeer genoeg maar niks werkt. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee. Ik wil van mijn stress af en weer normaal kunnen leven. Heeft iemand het zelfde (meegemaakt)? Geef dan plzzz tips, want de standaard tips van het internet heb ik allemaal al geprobeerd en niks werkt.
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 August 2019, 00:58

Bekijk origineel

2 reacties

Hey,

Ik heb precies hetzelfde, maar misschien minder ernstig. Ik snap je gevoel.

Wat de truc is, dat je in ieder geval een goed slaapritme moet hebben. Slaaptekort zorgt voor stress en is één van de oorzaken. Probeer in de vakanties én in het weekend eerder te slapen. Hoelang slaap je bijvoorbeeld in de vakantie, normaal? Ik voel mij bijvoorbeeld prima na tien uur slaap.

Je huiswerk kun je het beste meteen maken nadat het wordt opgegeven, en maken moet ook echt. Probeer het dan ook een beetje te 'leren'. En leer zo snel mogelijk voor toetsen. Dan heb je meer ruimte om later dingen in te 'plannen'. (Kiezen wanneer je wat wil doen, zeg maar.)

Groetjes,

Geen_Naam

ik herken mezelf hier heel erg in. Mischien is er iets van huiswerkbegeleiding op je school? Ik zit zelf op havo/vwo dus ik heb ook veel stress over of ik nu naar havo of vwo ga. Ik raad je aan als je gestrest bent even wat afleiding te zoeken en iets te doen wat je leuk vind. Je zou er ook over kunnen praten met je mentor. Als je dat spannend vindt ( snap ik goed hoor). kun je ook aan je ouders vragen of zij contact willen zoeken met je mentor. Of bijles voor de vakken die je moeilijk vindt ( ookal is dat geloof ik niet je probleem).

Voor de slaap problemen raad ik je aan om mischien je kamer goed te laten ruiken klinkt echt super mega ultra stom maar voor mij werkt het 😂ik heb meestal een zakje met lavendel in mijn kamer. Ook raad ik je aan niet op je telefoon te zitten in bed i know dat zegt iedereen maar ik voor een andere reden dan dat bLaUwE LiChT riedeltje, ik kan gewoon niet stoppen en klik maar door en door maar mischien doe je dat al en in dat geval is dit nutteloos 😅. Ook is het fijn om als je piekert in bed elke dag een piekeruur/halfuur/kwartier te hebben dan kan je gewoon tegen jezelf  zeggen “daar denk ik morgen wel over na. “

Dat waren mijn tips mischien zit er wat tussen😋

Reageer