Strenge moeder

  • 17 March 2021
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal ik ben een meisje van 15 jaar dit jaar wordt ik 16. Ik heb n mijn moeder hebben de laatste velen maanden ruzie en ik heb haar een keer dus tijdens onze ruzie perongeluk verteld dat mijn leven eigenlijk niet helemaal leuk is en dat ik stress heb en soms mezelf wil vermoorden en dat heb ik dus ge uit bij mijn moeder toen we ruzie hadden maar toen begon ze gelijk hoe denk je dat ik me voel jij hebt een goed leven wat zeg je je hebt vrienden die je elke dag ziet en je hebt een telefoon en laptop om jezelf bezig te houden dat had ik vroeger allemaal niet en vroeger was het erger en als je denkt om jezelf te vermoorden en dat zegt tegen mensen gaan ze je in een plek zetten waar je gevangen in bent en toen vroeg ze wil je dat 2x en sinds toen heb ik ook nooit meer iets gezegd van hoe ik me voel aan haar wanneer we ruzie hebben zeg ik gwn sorry het was niet mijn bedoeling zo bedoel ik het niet het spijt me gewoon zodat ze stopt maar ik ben er zo erg zat van dat ik haar gwn niet normaal dingen kan vertellen van hoe ik me voel want ik weet dat ik hulp nodig heb maar dat kan ik natuurlijk tegen niemand zeggen want dan gaan ze gelijk mijn moeder vertellen. En vandaag had mijn ma weer ruzie met mij door iets stoms en toen zei ze je geeft me stress je maakt me ziek van binnen kijk wat je mij aan doet en toen wilde ik iets zeggen en zei ze en ga nu niet zeggen van dat jij stress hebt want jij kan niet een stress hebben kom nu niet aan van dat je een slecht leven hebt depressief bent en dood wilt kom niet met die belachelijke dingen want dat is niet waar je hebt het heel goed ik geef je alles wAt je nodig hebt en dan is het nogsteeds niet goed dan is je leven nogsteeds slecht dus kom niet daarmee en dan begint ze weer met haar van ik heb dit dit dit dit en dat ik weet wel wat stress is het n ik heb gewoon geen idee wat ik moet doen want ik ben kapot van binnen ik wil gewoon letterlijk dood het boeit me niet eens meer 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Kc-girl

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes, 

 

Loes van De Kindertelefoon

Heey @Kc-girl ,

Wat naar dat je moeder jouw niet serieus neemt en jullie steeds ruzie hebben. Het is niet goed dat je moeder je op deze manier behandeld. Je geeft heel duidelijk aan dood te willen en zij erkent jouw problemen niet. Je wilt wel graag hulp, maar je zegt “dat kan ik natuurlijk aan niemand zeggen, want dan gaan ze gelijk mijn moeder vertellen” Dit hoeft niet zo te zijn:

Je kan beginnen door er met iemand over te praten, iemand die je vertrouwt. Waarmee je deelt hoe jij je nou eigenlijk echt voelt en je verhaal kwijt kan. Misschien kan die persoon jou ook helpen met hulp zoeken, want dat is soms best moeilijk en spannend om te doen. 

 Voor een verwijzing naar hulp kan je naar je huisarts gaan en het daarmee bespreken. De huisarts kan naar je verhaal luisteren en met je meedenken wat je het beste kan doen en welke hulp het beste bij je past, welke mogelijkheden je allemaal hebt. De huisarts kan je ook doorverwijzen naar een psycholoog of naar andere hulpverlening.   

Je kan een beroep doen op de geheimhoudingsplicht van de huisarts. Deze zal het dan niet met iemand anders bespreken, zoals je ouders. Als je 12-15 bent, kan je wel vragen om geheimhoudingsplicht maar beslist de huisarts of hij/zij het wel of niet met iemand bespreekt. Vanaf 16+ heb je recht op je eigen hulpvraag en zal de huisarts het geheimhouden. Je bent nu 15, maar je word dit jaar 16. Dan weet je zeker dat dit niet met je moeder besproken zal worden. Tenzij je een gevaar bent voor jezelf of anderen.

De huisarts kan je ook helpen als je het moeilijk vind om dit met iemand te bespreken, hij/zij kan het dan voor je vertellen, maar je kan het ook samen met de huisarts doen. Je kan dus samen met je huisarts dit met je moeder bespreken of je vraagt de huisarts of hij/zij het met je moeder bespreekt.

Zelfmoord is niet de oplossing. Je voelt je nu slecht en ziet het niet meer zitten. Maar er zijn andere mogelijkheden.  Je zou ook met 113 zelfmoordpreventie kunnen bellen of chatten. Dit is gratis en anoniem, en ze zijn 24/7 bereikbaar. Het nummer is: 0800-0113 en je kan chatten via: https://www.113.nl . 113 heeft ook een online therapie/zelfhulpcurus.  Je hebt dan ongeveer 8 sessies met een vaste psycholoog, de therapie is gratis en anoniem. Je kunt het doen via de chat, mail of bellen. Je ouders hoeven hier niet achter te komen, maar jij kan wel werken aan jouw zelfmoordgedachten. Ook kan je in de therapie kijken wat jou zou helpen of wat voor mogelijkheden je hebt (bijvoorbeeld iets van hulp vragen). Het enige wat je nodig hebt is een mailadres om je te registreren en in te kunnen loggen. Ze hebben ook een zelfhulpcursus, die zou je ook kunnen volgen. 

Deze therapie is gratis en écht anoniem, je moeder word er niet bij betrokken en hoeft er niet achter te komen. Misschien is het een idee om zoiets te proberen? 

Sterkte en succes!

 

Groetjes,

Simply Me

Reageer