Skip to main content

Hoi,

Ik had een vraag. Zelf krijg ik altijd straf van een vriend. Dit verschilt altijd per situatie. Hij geeft me straf als ik niet luister of als ik iets doe wat hij niet leuk vindt. De straffen verschillen meestal. De ene keer een pak rammel de andere keer schamende straffen in het openbaar. Alleen is het zo dat ik niemand ken die straf krijgt van een vriend. Zijn er meer mensen die dit ook krijgen? 

Hey, dat is wel heel bijzonder. Een pak rammel is nooit goed. En waarom geeft een vriend je straf?  Mag hij dat ? Want ik heb ook bff's en we discussiëren wel eens en soms geef je toe, soms krijg je gelijk. Bijvoorbeeld met mijn bestie (meisje ook 12) heb ik heel heel soms wel dat als zij of ik dan iets doms zeg of doe dat je dat dan laat merken en dan zegt de ander sorry. Het enige wat op straf lijkt is toen ze bv zei dat ze niet meer bij me komt of dat ik eerst iets moet doen voordat ze niet meer boos is. Dan heb ik het er naar gemaakt en dan doe ik wat ze zegt. Komt bijna niet voor maar is wel eens een x gebeurt. Maar echt straf als je niet luistert krijg ik alleen van mijn moeder zeer soms. En schamende straf is alleen op school met vegen of buiten hardlopen of op de gang staan. Maar dat heb ik op de middelbare allemaal gelukkig nog niet gehad 🙂 maar goed, waarom doet hij dat? En gehoorzaam jij er dan aan? Is hij zo bazig? Ik probeer het even te begrijpen sorry voor alle vragen 🤭

Liefs, Tover xxx


Reageer