Beantwoord

Straf

  • 5 November 2019
  • 3 reacties
  • 414 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik ben 14 jaar en ik heb een vraag.

Eerder sloeg mijn moeder als ik iets verkeerd deed, maar na een gesprek met de jeugdzorg is mijn moeder hier mee gestopt. Nu pakt ze altijd mijn telefoon af als ik iets verkeerd doe. Een paar voorbeelden: Ik mag van mijn moeder mijn telefoon door de weeks niet gebruiken omdat ze dan denkt dat ik ‘dom’ wordt. Ik moest dus leren voor een toets maar ik had mijn telefoon snel gepakt om te kijken of ik nog meldingen had, dat hoorde mijn moeder dus en daar had ik 1 maand straf voor gekregen (dus 1 maand geen telefoon) toen die straf net voorbij was toen kreeg ik gelijk weer straf omdat ik ‘morning’ zei in plaats van ‘goodmorning’ (mijn moeder en ik spreken engels met elkaar) ze had mij hier 2 dagen straf voor gegeven (niet heel erg) nu is mijn straf net 1 week voorbij en ik heb alweer een straf te pakken. Mijn moeder en ik waren gewoon een beetje aan het dollen en toen zei ik voor de grap kom vechten dan,  maar ze weet dat het een grap is omdat ik het altijd zeg, maar ze dacht dat ik serieus was terwijl ik dat niet eens was en nu heeft ze alweer mijn telefoon. Ook ben ik vorig schooljaar zeg maar gezakt van havo naar mavo dat heeft 1 reden maar mijn moeder is daar van op de hoogte en zegt ook dat dat haar schuld is. Nu geeft ze mij elke keer de schuld en ze pusht me te veel zeg maar dat ik MOET leren en niks anders mag doen en dat ik 8ten en hoger moet halen, omdat ik van mijn moeder dit jaar naar havo MOET. Ik wil hier graag iets aan doen, aan het feit dat ze altijd mijn telefoon afpakt ook voor de kleinste onnozele dingen en dat ze zo erg in mijn nek zit te hijgen dat ik altijd moet leren. Ik mag niet eens meer sporten van mijn moeder omdat ik alleen maar moet leren. Wat kan ik hier aan doen? Kan ik aangifte doen tegen mijn moeder?

 

Ik zou graag tips willen….

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 November 2019, 12:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ze denkt zelfs waarschijnlijk dat dit de meest effectieve en goeie opvoeding is. Ze bedoelt 't waarschijnlijk goed maar 't werkt averechts. Helaas. 

Aangifte lijkt mij een beetje extreem. Wellicht eerst praten met een docent die je goed ligt of met de decaan. Als je gelijk aangifte wilt doen bij jeugdzorg. Kan. Doen wat je zelf wilt. 

Je hoeft niet perscee angifte te doen,

Je zei  in een van je voorbeelden dat je met je moeder aan het dollen was, dus dat geeft aan dat je misschien wel een paar leuke momenten met haar hebt gehad?

 

Probeer met haar erover te praten.. Ik snap dat je dat misschien nooit hebt gedaan en dat je toch maar denkt dat het niet helpt.. Maar als je echt laat zien wat ze je nou deed( veel pijn heeft gedaan) moet het toch goed komen? De jeugdzorg heeft haar ook gestopt met slaan? toch?

 

Als praten niet helpt ga dan weer naar de jeugdzorg en praat met hun erover

want eigelijk hebben ze niet echt geholpen, probleem blijft staan.

 

Ik hooop dat ik je beetje heb geholpen?

I hope so

wil je nog wat kwijt?

ik ben hier (;

xxx

Joumana

 

 

Ja dankjewel

Reageer