Vraag

Storen tijdens douchen

  • 9 August 2021
  • 7 reacties
  • 519 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Hai ,

Ik zit ergens mee : ik stond laatst.te douchen maar was vergeten om deur op slot te doen . Op gegeven moment klopte vriend van pleegmama op de deur met de vraag of tie even naar toilet kon .  Hij vroeg wel aan mij of ik dat erg vond ik zei nee kom maar . Terwijl er beneden ook toilet is . Hij kon niets zien omdat douchecabine van melkglas is kan alleen mij alleen zien schouder hoogte . In eerste instantie zei ik dat ik het niet erg vond dat hij even naar wc ging . Maar vind ik wel . Wat kan ik hier mee ??


7 reacties

Dan moet je voortaan afspreken dat er niemand binnen komt als je aan het douchen bent. Kijk als je nou zegt dat het goed is kan hij er ook niks aan doen, maar gewoon voortaan toch maar niet, ff die rust pakken zonder anderen er bij :) 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Anoniempje 15,

De vriend van je pleegmama kwam binnen terwijl jij aan het douchen was. Je zei dat je het niet erg vind, maar eigenlijk vond je het wel vervelend. Hij vroeg wel of hij binnen mocht komen en hij kon niks van je lichaam zien onder je schouders. Begrijp ik het zo goed?

Er zijn een paar dingen die je kan doen:

De allersimpelste oplossing is natuurlijk de volgende keer er aan te denken de badkamer weer op slot te doen. Dan kan er niemand meer binnenkomen.

Stel dat je dit toch vergeet, en de vriend van je pleegmama weer naar de wc moet terwijl jij aan het douchen bent, zeg dan dat je het niet fijn vindt dat hij binnen komt en wijs hem naar de wc beneden. Ik ga ervan uit dat hij weer netjes vraagt of hij binnen mag komen, maar als hij het niet doet kan je precies hetzelfde zeggen.

Verder is de keuze aan jou of je nog met hem wil bespreken wat er is gebeurd. Een vlug gesprekje wat in mijn hoofd ongeveer zo gaat: "Hé, je kwam laatst binnen toen ik aan het douchen was weet je nog? Ik zei dat ik het niet erg vond, maar eigenlijk vond ik het niet zo fijn. Wil je volgende keer beneden naar de wc gaan?” "Oké, prima.” Klaar. Je moet er niet vanuit gaan dat het precies zo gaat, maar ik denk wel iets in die richting.

Succes!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb dit wel tegen pleegmama gezegd en hij heeft van haar een uitbrander gekregen . En hij heb ook gezegd dat hij zich erg schaamde hiervoor en zal niet meer gebeuren .

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Anoniempje 15 

Fijn dat het is opgelost!

Groetjes NV

hij heeft van haar een uitbrander gekregen .

Hmm, dat is nou ook weer niet helemaal nodig, maar fijn dat het opgelost is. :)

Reputatie 5
Badge +5

Nee oke maar ben misbruikt geweest snap ook beetje mijn kant van het verhaal

Nee oke maar ben misbruikt geweest snap ook beetje mijn kant van het verhaal

Ik snap dat je misbruikt bent geweest en dat je het achteraf gezien misschien vervelend vond, maar probeer ‘nieuwe’ mensen - zoals je pleegvader - wel een kans te geven. Hij had vast geen verkeerde bedoelingen en wilde simpelweg even toiletteren, dat heeft hij ook gevraagd en daarop zei jij ja.

Dat je daar achteraf spijt van heb, is oké, maar het is nou niet zo dat hij de badkamer instormde en je privacy negeerde. Kwestie van communicatie bij dit soort dingen, bij voorkeur op een rustige toon ipv een ‘standje’.

Reageer