Skip to main content

Ik doe aan zelf beschadiging omdat ik veel problemen heb maar het word zomer dus eigenlijk moet ik dan stoppen maar dat stoppen is niet zo makkelijk ik wil iets om effe niet aan alles te denken maar zelfbeschadiging kunnen mensen zien in de zomer moet ik dan gaan vape ik weet dat dat niet mag ook omdat ik zo jong ben maar wat moet ik anders 

Weet iemand wat ik zou kunnen doen?

of dat mensen het niet zien dat ik het doe

Hoi,

Ik heb zelf hetzelfde probleem en ik ben bezig met dingen te bedenken die ik in plaats van zelfbeschadiging kan doen.

Ik heb een paar die voor mij echt werken zoals: heel agressief verven (het hoeft niet mooi te zijn, laat al je emotie eruit), dingen tekenen die in mijn hoofd zitten of het op te schrijven (dit hoeft ook niet mooi of netjes te zijn), ik laat mezelf op mijn bed vallen (het is gewoon grappig), ik lees een boek, ik leg een ijsklontje op mijn arm en laat het smelten of ik vertel alles waar ik mee zit hardop naar een persoon die niet echt bestaat, maar in mijn hoofd wel.

Om het te verbergen gebruik ik bijvoorbeeld lange finger-less handschoenen of make-up, dat helpt ook.

Ik hoop dat dit helpt en dat het met jou ook snel beter gaat!

En onthoud: als je geen controle meer hebt over de grote dingen in je leven, geniet van de kleine dingen waar je dat wel over hebt <3


Hoi @Noompie 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Wij zijn er voor je. 

Veel sterkte,

Liefs,

Roos van De Kindertelefoon


@FAnoniem echt super bedankt voor je tips ik hoop dat het bij mij ook een beetje werkt


Reageer