Stoppen met snijden

  • 8 February 2015
  • 43 reacties
  • 1264 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo persoon die de tijd neemt om dit te lezen,
Ik snijd/sneed mezelf voor 4 jaar lang, ik ben nu een week gestopt maar ik heb steeds de neiging om het weer te doen ookal weet ik dat ik het niet moet doen. Ik denk er steeds aan als ik weer ruzie heb met mn moeder of als ze weer zegt dat ik waardeloos ben en dat niemand van me houdt enzo. Heeft er iemand tips wat ik kan doen ofzo als ik er weer aan denk?
Alvast bedankt
Xxxx niemand

43 reacties

Het is niet normaal dat je moeder jou slaat. Je wil niet meer daar wonen, dan zal je wel actie onder moeten nemen door erover te praten met iemand die je vertrouwt. Knap dat je alsnog goed cijfer haalt terwijl je niet hebt geleerd.

Je bent echt heus wel waard! Anders ben je hier ook niet op de wereld en dat ben jij wel. Kun je niet een ander route gaan fietsen in plaats van door een park? Laat aan iemand zien van je plekken waar je geslagen wordt. Je kan beter zelf vertellen dan dat iemand het ziet. Dit kan echt niet... Het is pijnlijk dat je gepest wordt om je problemen. Iemand zal dat toch wel moeten merken na al die jaren? Of heb je toen tegen hun gelogen? 

Je zei ook onder de reacties dat je niet kan tekenen, maar je hoeft ook niet goed te kunnen tekenen, als je maar je gevoelens kunt uiten. Hou je van sporten? Dan kun je iets met sport gaan doen. Je zei dat je muziek luistert, kun je dan ook zingen? Een songtekst schrijven over je gevoelens en alles wat je meemaakt? 
Hei .WanneBeLoved.

zouw je mishien een msp (moviestarplanet) account aan maken hahah...srry k weet tis kinder achteg maar daar kunnen we chaten en elkaar helpen live 😉 want hier moet je zo op elkaar wachten

moet niet hoor *3*

xxx
.MeisjeMetVeelProblemen. ly 😮
Alweer bedank coor het reageren, ik waardeer het echt!
Ten 1e flappykid
Dank je wel vooe het idee met de brief! Ik weet bijna zeker dat ik dat ga doen 🙂 en als er iets is, ben ik er ook voor jou

Ten 2e:vlinders-x. Ik zal er idd proberen over te praten. En dat van die hoge cijfers komt alleen maar omdat ik nu op vmbo-tl zit en mijn echte niveau atheneum is.
Een andere route naar hyis is er wel, maar dat is ongeveer een half uur langer fietsen en ik moet al 1,5 uur naar hyis fietsen normaal dus dan is dat extra half uur erbij echt te veel. Ik praat eigenlijk met niemand erover want dat durf ik niet. Ik durf het echt niet!!! En nog bedankt voor het idee om en songtekst ofzo te make, ik zal kijken of ik dat kan.

En ten 3e:.MeisjeMetVeelProblemen. Ik zal kijken of het lukt 🙂 maar volgens mij is het niet de bedoeling van deze site. Het is de bedoeling day je anoniem blijft. Maar als og zal ik even kijke. Of het lukt. Ly 2
Xxx
.WannaBeLoved.
Badge +2
Hoi .MeisjeMetVeelProblemen.

Het is niet de bedoeling dat je via het forum van de kindertelefoon contact zoekt met elkaar. Zie hiervoor ook de regels van het forum.
http://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/forumregels-kindertelefoon-13244/

De Kindertelefoon
hahah srry mijn hersenen werken slecht vandaag denk niet na maar als je anoniem wilt blijfen begrijp ik dat wel hoor moppie :*

xxx
.MeisjeMetVeelProblemen.
😃
Haha maakt niet uit joh, ik vind het niet erg als jij weet wie ik ben. Maar het is tegen de regels dat is wel jammer
zeg maar asl het gelukt is ofzo of zeg als je het niet gemaakt heb 😉
Het lukt nit echt jammer
Dan moet ik eerst een app downloaden op mn telefoon en die downloadt ie niet, en ik heb geen pc thuis dusja
ow :s jmmr
zijn er mensn die nog tips/ideeen hebben om te stoppen met.snijden? Want alles.word alleen maar erger! En ik wil later niet herinnert worden aan deze.moeilijke tijd door al.mn littekens :'(

het snijden is.zelfs.zo erg dat ik gisteren naar de spoed eisende hulp moest voor hechtingen. Ik heb er nu vokgens mij 17/18 in zitten.

Maar ik wip er ZOOOOOO graag mee.stoppen!!!

iemand pleaseee nog tips?

xxx
Vergeten om erbij te zetten, de hechtingen zitten in mn arm haha.

Xxx
Pleaeee mensen :(
echt helemaal niemand?
Als je naar de eerste hulp bent gegaan hebben ze er vast wel over gevraagd, mij lijkt het gewoon het beste als je hulp gaat zoeken van een professional en dat die persoon je dan verder kan helpen 🙂
Oh, en trouwens, ik had hetzelfde en moest eigenlijk ook wel hechtigen hebben, maarja, ik was eigenwijs en wilde dat niet. Maar de moeder van een vriend van me (waar ik toen in paniek naartoe was gegaan) vond dat ze het aan mijn ouders moest vertellen..
heeft ze uiteindelijk ook gedaan..
maar het was uiteindelijk een stuk minder erg dan ik had verwacht. Niet dat het nu nou fijn is thuis, en dat ik het fijn vind dat ze het weten, maar dat het niet heel erg is als ze het weten.. (mijn ouders zijn het denk ik ondertussen ook al weer vergeten)
heei bessie :)

ze hebbe wel gevraagd wat er gebeurd was.enzo maar ze hebben er niet op door gevraagd. Ze weten dus zegmaar alleen dat het gebeurd is omdat ik mezelf gesneden heb.

Maar zou het niet raar zijn als.ik.nu pas.professuonele hulp zou krijgen? Hey is nou sl zo eigenlijk sinds groep 6 maar het werd.pas.erger in de 1e. Dus Waarom eigenlijk.hulp.zoeken na.7 jaar? Wat heeft dat nog voor zin?En als ij het toch zou doen word ik dsn niet helemaal.raar aangestaard.ofzo?

xxx
ik denk het niet, de meeste mensen hebben er echt begrip voor 
Reputatie 3
Badge +1

Snap het ik heb ook de neiging om mezelf te snijden en heb het ook gedaan ik doe het omdat ik dan geen nare gedachtes heb en dan heel even alleen maar kan denken aan pijn die de wond geeft ik weet dat ik moet stoppen maar dat is zo moeilijk. Misschien moet je boeken gaan lezen het lijd je af en ik misschien jij ook zit dan even in de wereld van het boek 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik snap je echt volkomen en wil je dan ook nog even sterkte wensen🥰 Weet dat je er niet alleen voor staat❤️

Reageer