Skip to main content
Vraag

stoppen met sh??

• August 9, 2026
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

Aerix
Forum|alt.badge.img+2

Ellooo, ik deed 2 weken sh maar ben nu 6 dagen clean ;-) (ik had gezworen om nooit sh te doen maarja) maar ik voel die gevoel dat ik sh moet doen opkomen. ook zelfmoord, bijvoorbeeld ik sta op de trap en dan zegt een stem in mn hoofd: spring dan! en dan word ik boos voor geen reden. zo is het ook als ik iets scherps zie. en ik doe sh NIET omdat ik mezelf haat of ik doden, ik deed het alleen als ik boos werd op mn moeder ofzo. dusss ya ik wou dit alleen vertellen ik weet dat dit allemaal shi is ;-)

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • August 9, 2026

Hoi ​@Aerix 

Ik ben echt blij dat je dit verteld hebt. 6 dagen clean is trouwens al heel knap💕Ook al wil je jezelf niet doodmaken en doe je het snijden niet omdat je jezelf haat, zulke gedachten kunnen alsnog gevaarlijk worden. Blijf hier niet alleen mee rondlopen. Vertel het vandaag nog aan iemand die je vertrouwt. Als je op dit moment bang bent dat je jezelf iets gaat aandoen: ga weg van trappen, scherpe spullen en andere dingen waarmee je jezelf kunt verwonden, blijf bij iemand en vraag meteen om hulp. Je verdient hulp! 💗

Groetjesss :)

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • August 9, 2026

Hoi ​@Aerix 

Wat knap dat je op ons forum komt praten over deze gevoelens! Dat klinkt echt als een nare situatie. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. ​@Sky gaf al een hele goede tip om er met iemand over te praten. Als je het lastig vind om dat te doen met iemand die je kent, kun je ook elke dag met De Kindertelefoon bellen van 11:00 tot 21.00 uur (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Nogmaals: echt heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon)