Skip to main content
Vraag

stop met ed posts

Forum|alt.badge.img

Hi, ik wil iedereen op dit platform vragen om te stoppen met het vertellen van je gewicht, lengte, hoeveel kcal je eet, etc. Dit kan super triggerend zijn voor mensen die ook op dit platform zitten en strugglen met eten/een eetstoornis hebben. Ik snap dat jullie ergens gehoord willen worden en je struggles willen delen, maar geloof mij dit kan ook ZONDER die informatie. Persoonlijk wil ik jullie allemaal heel graag helpen, maar ik wil jullie ook vriendelijk verzoeken om niet meer dit soort dingen over jezelf te delen. Dit is zeker niet gemeen bedoelt, maar ik zie wel hoeveel mensen hier last van hebben. Alvast heel veel liefs,

en een kleine vraag; ben ik de enigste die hier moeite mee heeft?

14 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 26 februari 2025

Je bent zeker niet de enigste, ik heb anorexia en vind kcal , bmi, gewicht (+lengte) enzo ook heel moeilijk. Dit komt waarschijnlijk voort uit een soort bewijsdrang dat je ziek genoeg bent maar idd we geloven je ook zonder die dingen.. 

Liefs Silence 

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1785 reacties
  • 27 februari 2025

Is dat hier dan? Ik weet dat er 4-6 maanden geleden ofzo heel veel van dat soort topics waren, maar nu zie ik ze eerlijk gezegd niet. En anders gewoon niet op reageren. Hetzelfde met de seks vragenlijsten

Groetjes Lupus

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 28 februari 2025

Ja wel regelmatig nog, het is inderdaad minder. 

Niet op reageren doe ik dan maar gewoon dat getal al zien triggert enorm. Het zou opzich wel fijn zijn om er dan even een tw bij te zetten.

Liefs Silence 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 15 reacties
  • 28 februari 2025

Hoi,

Ik heb een paar topics geopend waar deze dingen in voorkomen. Ik heb hier niet goed over nagedacht en het spijt mij heel erg! Als ik weer zo een topic open zal ik een tw erbij zetten! Ik hoop dat andere mensen dat natuurlijk ook doen.

Groetjes eendjeee!

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 14 maart 2025

Haii ​@eendje

Het is niet erg, dankjewel om er voortaan op te letten. Heel erg lief van je <3! 

Zou je misschien willen kijken dat je je gewichten niet in het begin schrijft? Dan zien we dit alsnog zonder het topic te openen, het zou helpen als je eerst 5 zinnen ofzo schrijft over je probleem en dan je gewicht oid, zodat we dit niet lezen. 

Je hebt ook zoiets als openbare flapjes zeg maar op het forum, maar geen idee hoe dit moet. Kan de kt dit even uitleggen? 

Liefs Silence 

Marieke
Forum|alt.badge.img+7
  • Kindertelefoon
  • 1534 reacties
  • 15 maart 2025

Hoi ​@Silence ,

ik denk dat ik weet wat je bedoelt met openbare flapjes, leuk omschreven trouwens! Er is inderdaad een mogelijkheid om tekst die je zelf schrijft te verbergen achter een ‘spoiler’ , en dat die pas zichtbaar wordt wanneer de lezer er op klikt.

Als je een reactie of topic aan het schrijven bent, kan je  bij de opmaak op de 3 puntjes rechtsboven jouw reactie klikken en voor Spoiler kiezen. De tekst die je nu intypt zal verborgen zijn.

Dan ziet het er zo uit:

Toon inhoud

Dit is iets verborgens!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 15 maart 2025

@Marieke Hahah dankje :) 

Bedankt voor het uitleggen!

Liefs Silence 

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 15 maart 2025

Liefs Silence 

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+11

om heel eerlijk te zijn vind ik het ergens onzin om dat soort dingen te verbergen. het is eigenlijk ook niet verstandig dat ik hierop reageer omdat ik zo'n type ben die vol lacht als iemand valt (nee ik lach niet wegens leedvermaak. ik krijg als iemand valt een soort adrenaline boost dat ik klaar moet staan als het toch ernstig is en ik moet altijd lachen van adrenaline. dat is ook als ik zelf val. ik lig eerst 10 minuten of langer te lachen, dan stop ik met lachen en pas na een half uur tot een uur begin ik de pijn te voelen). maar om weer terug op het onderwerp te komen. als je weet dat je voor zoiets gevoelig bent dan moet je al bij de titel al denken dat je het beter niet kunt lezen. als ik op instagram een filmpje over sh of zm zie dan denk ik al na of ik wel of niet wil kijken. meestal kijk ik wel om mensen in de reacties mijn steun en ervaringen te bieden maar ik kan er ook voor kiezen het gewoon niet te doen. 

ja, we zijn allemaal gevoeliger voor de wereld en ja, ik weet dat we er niets aan kunnen doen. maar je kan niet iedereen alles verbieden. doordat wij als kind beschermt waren voor alle dingen die ons pijn konden doen hebben we nooit geleerd wat pijn is en hoe je ermee omgaat. toen we klein waren konden onze ouders ons nog verbieden om in bomen te klimmen of ons opvangen als we eruit vielen. maar nu vallen we hard op de grond (ik spreek hier uit ervaring. de boom kon geen twee personen houden dus ging ik onder met de boom). je moet gewoon dingen opnieuw proberen. dat ik zo'n kluns ben die skeelert, een stang tegen mijn ribben krijg en die dan kneus kan ik ook niets aan doen. (ik raad je trouwens niet aan om twee keer je ribben te kneuzen) maar ik ga gewoon nog een keer proberen om over die stang te komen zodra ik weer gewoon kan ademen.

ik heb een hele tijd aan sh gedaan. ik vond het moeilijk om erover te lezen, maar doordat mensen zeiden wat ze deden en ik het resultaat ervan kon zien ben ik er uiteindelijk mee gestopt. waarom pijn ontwijken als je er ook van kunt leren?

ik hoop trouwens dat iets hiervan logisch klonk want ik heb echt zo'n idee dat de helft van wat ik zei nergens op slaat

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • 392 reacties
  • 16 maart 2025

Hoi ​@Silence

Wanneer je binnen een topic op het topic wil reageren of zelf een topic wil beginnen zie je het volgende:

Rechtsboven zie je de drie puntjes staan waar ​@Marieke het over had. Als je op die drie puntjes klikt zie je 'spoiler'. 

Hopelijk lukt het je zo!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 562 reacties
  • 16 maart 2025

Haii lieve ​@Silence ,

je ziet de 3 puntjes wel als je je telefoon op desktop site zet:

Liefs🤗

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 16 maart 2025

@Cantaloupe wat is desktop site? 

@ikweethetnietmeer2009 ik snap een klein stukje je mening, hoop dat je die van mij ook begrijpt. Ik ben het niet helemaal eens met je en heb geen energie om hierop in de gaan. Ik wil wel graag mensen helpen met een eetstoornis maar die dingen triggeren gewoon voor me.

Liefs Silence 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 562 reacties
  • 16 maart 2025

Haii,

@Silence als je op de 3 puntjes naast je aantal tabbladen klinkt en dan naar beneden scrollt en het vinkje bij desktopsite aanklikt ziet een pagina er hetzelfde uit als op een laptop.

Dan lukt een spoiler wel..

Ik snap wel wat je zegt hoor en is ook wel herkenbaar...🙈

Liefs ❤️

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1785 reacties
  • 16 maart 2025

@Silence ,

Desktop site is een andere "versie" van het forum maar dan voor je laptop. Helaas zijn er een aantal dingen die je alleen op die versie kunt doen, en niet op je telefoon, zoals die 3 puntjes. Tenzij je desktop versie aanzet natuurlijk.

Groetjes Lupus

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen