stomme ouders

  • 1 August 2021
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

Badge

als ik ook maar iets fout doe slaan mijn ouders me al kan iemand helpen?


6 reacties

Reputatie 1
Badge

Ah dat vind ik echt erg voor je im heb misschien wel een oplossing 

. Je ouders mogen je niet slaan hé dat je het maar weet

. Kijk naar de situatie waar je in zit misschien gaan je ouders door een moeilijk tijd en kunnen jullie dit uitpraten met een therapeut.

. Vertel het een vertrouwd persoon het klinkt misschien eng en je houd van je ouders maar zo kunnen jullie het met elkaar oplossen

. Bel/chat met de kindertelefoon en vraag wat je zou kunnen doen (waarschijnlijk heb je dat al gedaan maar toch) 

Reputatie 1
Badge

Heel veel succes 👍👍👍

Heyy!

 

Wat vervelend dat je in zo'n nare thuissituatie zit en dat je ouders je zo vaak slaan..

 

Wat je ouders doen is niet goed. Het is namelijk verboden bij de wet om je kind te slaan en dat valt onder kindermishandeling.

 

Als je je onveilig voelt thuis kan je altijd contact opnemen met veiligthuis. Dit is (in eerste instantie) anoniem. Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 anoniem bellen of chatten met de kindertelefoon. 

Telefoonnummer veiligthuis > 0800-2000

Telefoonnummer kindertelefoon > 0800-0432

 

Denk je dat je met iemand in je omgeving durft te praten over je thuissituatie en over dat je ouders je slaan? Het lijkt mij goed dat je met iemand gaat praten namelijk zodat er mensen van dit probleem afweten.. Dit kan je met je mentor doen, of met een ander familielid, je huisarts, een vertrouwenspersoon of misschien met een goede vriend/vriendin. De mensen in je omgeving kunnen je dan helpen om je thuissituatie hopelijk te verbeteren en er zijn echt mensen die je willen helpen en steunen hiermee! Als je niet durft te praten kan je ook altijd een brief / mail schrijven en die aan iemand geven dat is misschien wat makkelijker voor je.

 

Onthoud goed dat jij niks fout doet! Jij kan hier echt niks aan doen:slight_smile:

 

Sterkte!

 

Groetjes van mij@

Badge

politie bellen over kindermishandeling 

 

Reputatie 3
Badge +1

wat naar om te horen!

 

ten eerste zou ik er met iemand over praten, je mentor misschien of iemand van school? Maakt niet heel veel uit wie. Maar praat erover. Ik snap dat dit eng klinkt maar ik zou dat echt doen!

 

ten tweede, wat jou ouders doen is niet oké. Wat jij ook doet, je mag nooit geslagen worden. 
 

heel veel succes 🤞🏼🩷

Reputatie 2
Badge

Heyy ik zou naar veilig thuis bellen of het er met een volwassen over hebben. 

Liefs Konijntje

Reageer