Vraag

Stijf been na snijden

  • 28 January 2018
  • 6 reacties
  • 332 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik heb mij zelf in mijn boven been gesneden die doe ik wel vaker om even aan alles te ontvluchten. Maar dit keer voelt mijn been sinds ik heb gesneden heel stijf terwijl ik niet dieper heb gesneden dan normaal. Weet iemand hoe dit komt? En wat ik hier tegen kan/moet doen?

6 reacties

Hoi,

Ik denk niet dat je een spier of zo hebt doorgesneden. Dan had je waarschijnlijk veel meer/ergere klachten ervaart.

Het kan zijn dan je tijdens het snijden je beenspieren aanspant. Ook als je nerveus bent (wellicht onbewust) kun je allerlei spieren ed aanspannen. Het kan best zijn dat je enige vormen van spanning ervaart tijdens het snijden. Het blijft heftig... Van dit aanspannen kun je spierpijn/stijve spieren krijgen. Zeker als dit met enige regelmaat gebeurt.

Maak je niet te veel zorgen, ook stress zorgt soms voor die dingen. Echt van alles kan het veroorzaakt hebben, maar het stelt waarschijnlijk niet zo veel voor.

Gr. Pin
Als je spierweefsel door zou hebben gesneden, dan zou dit kunnen helen, maar gezien het jouw been is denk ik dat jij niet zo ver bent gegaan.
Iets zoals kramp lijkt mij logischer, maar houdt het in de gaten.

Ik weet dat dit niet het onderwerp van de topic is, maar heb jij al iemand die jou hiermee helpt?


Inhoud aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9
@menspersoon Nee, ik heb het wel ooit aan iemand vertelt maar die is er niet meer dus daar heb k niks aan
Is er iemand anders die je dit toevertrouwd? Het kan heel erg helpen om je zorgen met iemand te delen.
@pin mijn ouders wil ik dit absoluut niet vertellen bovendien wil ik ze niet bezorgd maken en mijn vrienden wil ik hier niet mee belasten
Ja dat snap ik. Het is ook lastig om iemand te vinden die je dit toevertrouwt.
Hoe oud ben je? Als je 16 jaar of ouder bent, heeft je huisarts beroepsgeheim tegenover je ouders. Dan is je huisarts dus een optie. Die kun je sowieso vertrouwen en heeft er nog verstand van ook.

Verder is school ook een optie. Een vertrouwenspersoon mag ook niet zomaar zaken doorvertellen. Op school staan ze ook voor je klaar om je te steunen.

Heb je al eens gechat met de KT? Dat kan ook helpen en zij weten ook hoe ze je moeten helpen. Ze kunnen je doorverwijzen en samen een plan maken om je te helpen!

Gr. Pin

Reageer