Skip to main content

Hoi allemaal, ik ben een jongen van 15 en ik wil graag horen wat jullie zouden doen als je in mijn situatie zou zitten.

Afgelopen week ben ik met school naar Engeland geweest. Het was super gezellig en ik heb ook nieuwe vrienden gemaakt (wat ik normaal niet snel doe)

Een daarvan is een meisje van ongeveer mijn leeftijd en het klikte eigenlijk meteen al heel goed tussen ons. Haar echte naam zeg ik liever niet dus ik noem haar voor nu Jill. Het was dag 2 van de 3 en we waren net klaar met een activiteit dus had iedereen 3 uur vrije tijd. We gingen samen de stad in met nog 2 anderen en zij wilden graag naar een snoepwinkeltje in de buurt. Toen we daar waren besloot iemand die al wat langer rookt om een vape te kopen. Jill vroeg of ze ook eens mocht proberen en dat mocht. Ze vond het best lekker dus besloot ze om een nicotinevrije vape te kopen. Ze was als een gek aan het roken ookal had ze het nog ooit eerder gedaan. Later wisten we niet meer zo goed wat we nog wilden doen dus besloten we vast naar de plek van de volgende activiteit te lopen. Toen we daar aankwamen duurde het nog 3 kwartier voordat het echt zou beginnen dus we hadden meer dan genoeg tijd om nog wat te kletsen. Jill was nog steeds aan het vapen en ze vroeg of ik ook wilde proberen. Het was er al meerdere keren over gegaan  dat ik het eens wilde proberen maar ik durfde niet, tot op dat moment. Dus ik kreeg dat ding en ik ademde diep in, zonder te hoesten ookal was het mijn eerste keer…  ik vond het niet heel bijzonder smaken maar ik wilde nog wel een paar keer, gewoon omdat het stoer voelde denk ik.

Na een tijdje begon ik me slecht te voelen en ik had me echt nog nooit zo kut gevoeld. Ik dacht dat het niet mogelijk was om verslaafd te raken aan zoiets als er geen nicotine in zat maar dat bleek dus toch te kunnen, want het ene na het andere afkick verschijnsel kwam voorbij. Die avond heb ik stiekem met Jill zitten roken op haar hotelkamer. Ik wilde ook steeds meer maar zij had door dat het me niet goed deed. Achteraf gezien heb ik er ook wel té veel naar gevraagd.  Ik was (of ben) duidelijk verslaafd ookal had ik het nog niet zo veel gedaan. 
 

Na veel gedoe wist Jill me toch tot op het laatste moment weg te houden bij die winkel. Inmiddels ben ik weer thuis en het ergste gevoel is nu wel weg. Ik verlang er niet meer zo extreem naar als toen maar ik heb nu wel een probleem: mijn ouders mogen het ABSOLUUT NIET weten. Ze hebben beloofd mijn rijbewijs te betalen als ik tot mijn 18e niet zou roken, drinken of drugs zou gebruiken. Die afspraak heb ik dus doorbroken…

 

ik voel me nu enorm schuldig en ik praat ook steeds bijna mijn mond voorbij. Ik ben bang dat ze er achter gaan komen. Wat moet ik nu doen?

Ik zou het niet vertellen, iedereen doet wel eens iets wat niet mag. Maar als je denkt dat je je minder schuldig voelt als je het vertelt kan dat ook altijd nog. Maar schuld gaat uiteindelijk over, net zoals andere emoties enzo. Dus dan heb je nog wel een rijbewijs op kosten van je ouders. Maarja de keus is aan jou.


ik zou het niet vertellen, gratis rijbewijs! ik snap dat het lullig is maar ik denk dat het wel over waait


Rokon is egt slegt  vor je man


Reageer