Skip to main content

Haii, 

ik voel me al lange tijd niet zo goed, zit niet zo lekker in mijn vel en heb negatieve gedachtes. Ik praat veel met mijn beste vriendin maar ik wil haar niet steeds met mijn problemen belasten omdat zij het zelf ook moeilijk genoeg heeft. Ik heb nu sinds kort besloten dat ik met een professional wil gaan praten alleen wil ik niet dat mijn ouders dat weten. Voor mijn ouders ben ik gewoon het blije kind die lekker in haar vel zit. Heeft iemand van jullie ook zoiets meegemaakt en hoe heb jij dit opgelost? Ik hoor het graag

 

liefs 

Hoi merle16,

 

Wat vervelend dat jij je zo voelt! Zelf zit ik ook niet zo lekker in mijn vel. Ik heb naar de huisarts gebeld en daar een afspraak gemaakt (deze heb ik vrijdag pas), maar het lucht voor mij heel erg op dat ik er eindelijk iets aan kan gaan doen. Zelf vind ik het ook lastig om aan mijn ouders te gaan vertellen, omdat ze het van mij ook niet weten. Maar hoogstwaarschijnlijk zal de huisarts of eventuele psycholoog hier mij bij kunnen helpen.

Ik raad echt aan om de huisarts te bellen, deze kan jou het beste helpen. Zo kan hij jou doorverwijzen naar een psycholoog mocht je dat willen en ook heeft hij zwijgplicht als je 16 jaar bent. Hij kan als je 16 bent dus niet zomaar naar je ouders stappen. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt🤗

Groetjess BlueWolf


Reageer