Skip to main content
Vraag

stemmingswisselingen bij ongesteldheid

• December 14, 2025
  • 10 reacties
  • 94 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Waarom begrijpen mijn ouders mij niet dat als ik ongesteld ben, dat ik dan stemmingswisselingen, heb, want ze zeggen dan:Kijk niet zo boos/chagrijnig, ik heb ook al met zee gepraat maar ze zeggen dit elke maand als ik onesteld ben, ik heb zelfs met mij zorgcoordinator gepraat maar die zei: Als je ongesteld ben en je hebt gym, dan kan je voordat je gaat gymen een pijnstiller innemen. Dit is geen advies, ik heb hier niks aan.  Dus daarom voel ik me soms echt slecht.Dus wat moet ik nu doen? Heb iemand misschien tips, ik ben 13 jaar en zit in Leerjaar 2 midelare school.

10 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 14, 2025

Hoi,

Begrijpelijk. Ik ben geen meisje, maar in mijn klas (4 gymnasium) melden meisjes wanneer ze ongesteld zijn zich zelfs ziek. En ja, misschien is het wel overhaaste generalisatie, maar volgens mij zijn veel zorgcoördinatoren matig en ongeïnteresseerd in je verhaal. Nogmaals, het kan overhaaste generalisatie zijn, maar in mijn geval is hetzelfde gebeurd dat deze het niet boeit.

Dus, wanneer het niet gaat, probeer door te zetten en anders meld je maar ziek. Niemand moet lijden door slechte beslissingen. Luister naar je lichaam en succes

Groetjes,

ghast

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 14, 2025

Hoi meisie 

Er is er maar 1 die weet hoe jij je echt voelt en dat ben jijzelf! Dus als jij je te slecht voelt om te gymmen (dan ofc wel echt te slecht, niet een klein pijntje) dan hoef jij niet te sporten. Dan mag je dat ook eerlijk aangeven. Wat kan er gebeuren? Straf? Misschien kun je ook met je mentor of een vertrouwde docent praten of een vertrouwenspersoon.  Ga af op je eigen eerlijke gevoel lieverd. 

Doby xxx

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 14, 2025

Hallo ​@justGhast Dankjewel voor je advies of tip, ik waardeer het.

Hoi ​@Dobymeis13 Dat is wel een goede tip van dat ik niet hoef te sporten, als ik ongesteld ben, alleen ik heb geen menstruatie kramp of pijn, ik heb geen pijn bij ongesteld, maar bedankt voor je tip. En nog 1 ding, als ik ongesteld ben, dan zeg ik tegen mij gym docent dat ik niet kan gymen omdat ik ongesteld ben, maar hij is een man, dus ik zeg het gewoon, maar dan zegt hij van: je moet gewoon meedoen en mee gymen, en dit zegt hij elke maand, als ik het vertel, ik heb heb hem een keertje een berichtje gestuurd van dat ik niet kan gymen,  omdat ik ongesteld ben, vandaag op de dag dat ik gym heb, en dat ik dan echt niet kan gymen, toen stuurde hij een paar uur later: Je doet doet gewoon mee, je moet gewoon mee doen met gym. En dit zegt hij elke maand als ik ongesteld ben, en precies op die dag gym heb, en ik het hem verteld. Want van mij ouders mag/ moet ik niet gymen als ik ongesteld ben, en daar ben ik het mee eens, maar ik heb geen zin, in dit allemaal, want niemand begrijpt mij, en wat ik het allerergste vind van dit is dat de gymdocent is geen vrouw want als het een vrouw was dan kon ik het gewoon vertellen/ zeggen zonder dit gedoe allemaal,. Dus hebben jullie misschien tips of advies? want ik weet echt niet meer wat ik moet doen. please, please, please,please,please,please,please. Jullie zijn echt goede mensen.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 14, 2025

Heyy lieve ​@miarabel457 ,

Heb je een vrouwelijke docent die je vertrouwd? ❤️  Misschien kan je het dan tegen haar zeggen?🙂 Dat je gymdocent zegt dat je gwn mee moet doen is echt niet oke dus dan kan ze dat tegen hem zeggen. Hoop dat het helpt❤️ 

Liefs❤️ 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 14, 2025

Hey ​@miarabel457  je kunt de tips volgen en je kunt ook eens de Kindertelefoon bellen! 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

En ik ben een jongen en ik vind dat die leraar helemaal niet kan beoordelen of jij wel of niet kunt gymmen. Ik snap heel goed dat je dat liever met een vrouwelijke docent bespreekt! Daarom is de tip van ​@Dobymeis13  en  ​@Cantaloupe  ook goed om met een vertrouwelijke lerares te gaan praten die begrijpt je natuurlijk veel beter! 

Succes en ik hoop dat het je lukt! Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 16, 2025

Hey ​@Tover01  ik heb gepraat met de zorgcoordinator die is een vrouw alleen die zei wat ik al eerder in het bericht heb gestuurd dus ik weet niet meer wat ik moet doen. En ik heb geen menstruatie kramp, of menstruatie pijn. Dus wat moet ik doen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 16, 2025

Het ​@Cantaloupe  dat is wel een goed idee van je, alleen aan welke vrouwelijk docent, wat de zorgcoordinator is een vrouw alleen die zegt wat ik al eerder in mij bericht stuurde en ook dat je je ongesteld niet kan wegtoveren, dat zei de zorgcoordinator ook, dus wat moet ik doen 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 16, 2025

Heyy ​@miarabel457 ,

Heb je bij een ander vak een vrouwelijke docent die wel aardig is? 🙂 Dan kan je het misschien tegen haar zeggen❤ Dat niet wegtoveren klopt maar daarom kan je juist niet met gym meedoen, vind het eig wel raar hoe school reageert.. :( 

Liefs❤

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 16, 2025

Hey ​@miarabel457  ik ben het met ​@Cantaloupe  eens, ze reageren wel erg nonchalant vind ik. Als een leerling echt ergens mee zit en last heeft moeten ze dat wel wat serieuzer nemen dan het zo weg wuiven. Het klopt zeker dat sommige docenten zo zijn, ik heb zelf ook een raar strenge lerares maar dan zijn er nog wel andere die aardig zijn en naar je luisteren. Probeer toch met een lerares te praten waar je je vertrouwt bij voelt. Het lijkt alsof ze jou niet serieus nemen daar. Dat moet wel gebeuren.  Succes! 

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 16, 2025

Dankjewel met je tips en advies, hier heb ik wat aan, dus bedankt ​@Tover01 , ​@Cantaloupe , @