Vraag

stemmingswisselingen

  • 8 July 2020
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb al bijna 2 jaar last van stemmingswisselingen. Ik heb periodes van ongeveer 3 weken waarin ik heel somber ben en periodes van 1 week waarin ik heel blij ben. Deze periodes herhalen zich steeds achter elkaar.

Ik zit bij de ggz daar werd gezegd dat ze een diagnose bipolaire stoornis konden stellen. Maar dat kon pas als de trauma therapie die ik heb niet reageert op mijn stemming.

Zijn hier mensen die last hebben van stemmingswisselingen/bipolaire stoornis? Hoe gaan jullie om de stemmingswisselingen? Het stoort mijn dagelijks leven enorm.


1 reactie

Nouja, ik heb enige ervaring hiermee. Ik ben namelijk HSP, met nogal bipolaire en autistische neigingen lmao. Maar ja, het zit nogal ingewikkeld. Waar wij last van hebben zijn geen fysieke of inwendige problemen van medicijnen of pleisters voor zijn, wij hebben last van mentale problemen, denkcircuits in ons hoofd. Iets heeft jou getriggert  om in deze cyclus van sad/happy te komen, en nu zit het zo diep in je neurologisch systeem dat je er niet meer uitkomt. Zo diep dat met de wil alleen je er niet meer uitkomt, en dat is, gigantisch kut.

Maar ik heb goed nieuws en slecht nieuws voor je, laten we beginnen met slecht nieuws: hier moet je waarschijnlijk je hele leven mee dealen, en je zal altijd slechte dagen of weken blijven houden. Het goede nieuws is dat je je leven terug kan krijgen, hier kan je mee om leren gaan, zodat het niet levensbepalend is. Hoe simpel dit ook klinkt, het zit in je hoofd. En alles wat in je hoofd zit, kan er deels uit, en deels omgebogen worden. Jij komt hier sterker uit, of het nou over een maand, een jaar, of tien jaar is. 

Reageer