Stemmen in mijn hoofd.

  • 17 October 2017
  • 7 reacties
  • 302 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb steeds meer last van stemmen in mijn hoofd die zeggen dat
Ik mezelf pijn moet doen.
Dat ik een einde aan mijn leven moet maken.
Ik heb dit al meerdere keren geprobeerd.
Ik snijd mezelf en ik kan het niet stoppen.
Weet iemand wat ik moet/kan doen????

7 reacties

Hoi!

Vervelende en gevaarlijke stemmen. Je raakt er best zo snel mogelijk vanaf.

Je kan niet stoppen met snijden. Dat is zorgwekkend, en een teken dat je hulp nodig hebt. Heb je hulp? Een vertrouwenspersoon die deze dingen van je weet of een psycholoog?

Het is belangrijk dat je hulp krijgt. School kan je in contact brengen met een hulpverlening, maar dan moeten ze hier wel van weten. Heb je een goede band met je mentor? Of kun je in contact komen met je de leerlingenbegeleiding? Het verschil tussen je mentor en de leerlingenbegeleiding is dat de leerlingenbegeleiding zwijgplicht heeft, terwijl je mentor spreekplicht heeft. De leerlingenbegeleiding gaat je ouders dus alleen inlichten als ze denken dat het echt van levensbelang is voor jou. Ze gaan dan samen met jou overleggen hoe jij het je ouders het liefst wilt vertellen, met hulp van je leerlingenbegeleiding, als je dat wilt.

Vind je het ok om naar de leerlingenbegeleiding of je mentor te gaan? Je kunt ze via mail contacteren of een afspraak met ze regelen, hangt van jouw schoolsysteem af.

Heb je een vriend(in) aan wie je wat kwijt kunt? Iemand die je kunt vertrouwen en waarbij je geheimen veilig zijn? Eens met iemand praten die het allemaal niet zo professioneel aanpakt kan ook heel erg helpen.

Laat die stemmetjes je niet overnemen. Je kunt ze de mond snoeren, maar dit gaat beter met hulp.

Groetjes
x
Niet leuk dat dit jouw overkomt, dit gun je namelijk niemand 😕 \

Ik zou eerst iets tegen die stemmetjes ''figuurlijk'' zeggen. Bijvoorbeeld: Ik ben de lief en aardig! Waarom willen jullie dat ik zelfmoordpleeg? Denk dan vooral aan de nadelen van het zelfmoordplegen. Bijvoorbeeld dat je ouders dan heel verdrietig kunnen worden.

Aan iemand vertellen wat er is gebeurt is ook een goede tip (zie reactie 100Divergent11)

Ik zou het snijden stoppen, elke keer wanner je jezelf weer moet snijden denk dan aan bijvoorbeeld #ikwilmenietsnijden of iets in die geest, dit trucje helpt ook bij andere dingen. Maar stel vooral geen eisen op, bijvoorbeeld ik mag dan niet meer eten. Want de kans dat je dan niet meer eet is er dan wel :(

Zelfvertrouwen kan helpen, In de spiegel roepen (dus echt roepen) ''ik ben de liefste en leukste persoon van...''

Ik hoop dat mijn tips gaan helpen en niet meer problemen veroorzaken,

Groetjes lemac 😛
Hoi,

Stemmetjes zijn best eng (eigen ervaring)! Je geeft er aan toe omdat je eigenlijk niet anders kan. Het is voor jouw buiten jouw controle. Daarom is het zaak zo snel mogelijk weer controle te krijgen en iemand in te lichten, zodat dit weer kan!

Ik heb zelf stemmetjes en wazen gehad voor een paar weken. Eerst stopte ik het weg, deed ik of er niks aan de hand was. Dat was tot ik mijn polsen probeerde door te snijden. Toen heb ik met iemand gechat en heb ik het kunnen stoppen. Jij bent ook al op het punt geweest dat je hebt geprobeerd zelfmoord te plegen, weten mensen daarom van je situatie?

Onthoud dat die stemmetjes niet echt zijn! Wat ze zeggen is niet waar! Jij bent beter dan dat!

Gr. Pin
Een psychiater bezoeken voor die stemmen lijkt mij verstandig.
Als je dan eenmaal de diagnose hebt kun je geholpen worden.
Stemmen zijn niet heel uitzonderlijk... het kan ook een symptoom zijn van een ernstige depressie, dat heb ik en mijn psychiater vertelde dat het allemaal goed kan komen met die stem. Ik heb een app die je de stemmen laat bestrijden. Als je ze hoort kan je kiezen voor de stemmen even niet te horen en wanneer je een keertje rust hebt kan je ervoor kiezen om ze echt te bestrijden en zorgen dat je ze niet meer gaat horen. Het is bewezen dat de app helpt, mij helpt het ook. De naam is Temstem, misschien helpt het je
Ik heb ook die stemmen in me hoofd en ik ben ernstig depressief dus dat klopt Kweenie.
Badge

Die stemmen zijn demonen. Mijn zus heeft hetzelfde meegemaakt. Ze haten God en de mensen en proberen door leugens en geratel ervoor te zorgen dat je uiteindelijk zelfmoord pleegt. Geen zorgen: ze zijn weg te sturen in de naam van Jezus! Heeft ook gewerkt bij ons thuis. 

Reageer