Skip to main content
Hoi

(ik heb deze al geplaatst maar hier is eren betere uitleg)

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb al 2 jaar last van nare stemmen in m'n hoofd maar de laatste tijd is het erger geworden. Het begint als ik iets "fouts" doe bijvoorbeeld ik tegen m'n ouders in ga en niet hun mening respecteer. Dan zeggen de stemmen "je bent een slecht mens je doet alles fout je kan maar beter dood dan doe je niks meer fout". Zelf wil ik helemaal niet dood en nu durf ik ook bijna geen foute meer te maken want dan komen ze terug. Weet jij misschien hoe ik hier vanaf kom?
Heyo,

Wat vervelend dat je last hebt van stemmen in je hoofd die constant negatief tegen je praten. Ze komen vooral als je iets fout doet, dus als er iets negatiefs gebeurd.

Dit doet me denken aan een forumgebruiker die ik een tijdje geleden zijn naam had gelezen. Het gaat om Mr.S een forumgebruiker die ongeveer 1 jaar geleden actief was.

Deze jongeman had last van schimmen en stemmen. De schimmen zag die en die spraken tegen hem. Daarnaast had die ook stemmen in zijn hoofd die vertelde dat die zelfmoord moest plegen, dit wou die in eerste instantie zelf niet, maar door de negatieve stemmen is dit uiteindelijk wel gebeurt.

Ik heb even een aantal van zijn topics globaal gelezen. En zover ik zag had hij last van een dwangstoornis. De dwang om zelfmoord te plegen. Hier heeft die hulp voor gekregen en zo gingen ze naar de achtergrond of verdwenen ze. Je kan hem wel is opzoeken: Mr.S. Wat hij heeft meegemaakt is best indrukwekkend te lezen, en misschien haal je er nog wat info uit.

Mijn psycholoog vertelde me, dat de stemmen je gedachten zijn die hard op denken. Dus als jij iets fout doet dan denk je daaraan. Je baalt bijvoorbeeld van je slechte cijfer. In je hersenen is er dan een kleine kortsluiting waardoor je gedachten hardop tegen je praten, zodat het lijkt dat iemand tegen je praat.

Volgens hem moet je er gewoon niet aandenken, niet denken van waar zijn ze, of van oh ik heb een slecht cijfer straks komen de stemmen weer. I know het is makkelijker gezegd dan gedaan. Het beste kan je contact opnemen met je huisarts of psycholoog. Die kan je hier af van helpen.

See ya!

Spookyzx

Reageer