Vraag

Steeds meer denken aan snijden..

  • 1 November 2018
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi. Ik heb dus een raar probleempje.. Ik krijg eigelijk steeds meer neigingen om te snijden, maar ik wil geen zelfmoord plegen. Ik zeg wel altijd dat het goed gaat als dat gevraagd word, maar eigelijk lieg ik. Mijn vriendinnen doen steeds stom tegen me en ik weet ook niet waarom. Mijn soort van bff doet al een langere tijd raar en stom tegen me. Ze zegt dan bijv: “duh dat moet je toch weten?” Maar dan niet op een grappige of leuke manier maar echt stom. Het voelt voor mij alsof ze niet met mij te maken wil hebben en zich beter wilt voelen. Mijn school cijfers gaan ook steeds slechter en ik kan mij heeeeel moeilijk concentreren. Ik weet het allemaal even niet meer. Daarom krijg ik steeds meer gedachtes erover. Ik weet dat het slecht is maar ik wil niet als gek worden gezien vandaar dat ik het hier deel en niet met iemand die ik goed ken. Ik hoop dat dit niet te erg is.. XX

4 reacties

als eerste zal ik jezelf niet pijn doen.

als tweede ik zou eens met iemand erover praten.

en je kunt ook bijles nemen voor die cijfers omhoog te helpen.

en je kunt ook teggen je bff dat je het niet fijn vindt asl ze dat zegt.

maar je kunt alltijd met de kindertelefoon chatten,bellen
Heei heei,
Wat naar dat je daar aan denkt.
Een tip als je toch sterke neigingen heb om te snijden kan je beter een elastiekje om je pols doen en daar dan mee schieten. Het doet pijn maar beschadig je niet. Maar het is natuurlijk geen oplossing!
Ik weet niet of je een docent/mentor heb waar je goed mee kan praten of een vertrouwings persoon op school. Als je die heb zou ik daar mee gaan praten. Je moet je gevoelens niet opkroppen, want dan heb je er alleen maar meer last van.
En met school zou ik gwn de lastige vakje hulp les vragen of naar je docent gaan en vragen of hij extra kan helpen, want school gaat altijd voor!
Hoop dat je er iets aan had en je kan altijd nog vragen stellen als je dat wilt. Snap hoe je je voelt. Your not alone❤

Xoxo al.
Hoi,

Je voelt je niet goed, je vrienden doen raar en daardoor krijg je de neiging om jezelf te snijden. Doordat je je zo rot voelt, gaan je schoolprestaties ook nog eens achteruit. Wat vervelend!

Heb je wel eens aan je vrienden gevraagd waarom ze opeens zo doen? Misschien zijn ze geïrriteerd door bv hun ouders en reageren ze dit onbedoeld op jou af. Als je het er met hen over hebt, kun je kijken waar het 'probleem' ligt (als die er dus al is) en het oplossen.

Ik vind het goed van je dat je nog niet hebt gesneden. Dat is echt knap van je! Ik wil je ook aanraden dit niet te gaan doen. Naast de schade die je je lichaam toebrengt, loop je er ook geestelijke schade van op. Je kan verslaafd raken aan automutilatie en dat is niet best.
Als je wil snijden, kun je het beste jezelf even afleiden. Ga bv een leuk boek lezen, een serie kijken, gezelschap opzoeken (die werkt vaak goed: je kan niet snijden met andere mensen om je heen) of sporten. Gewoon iets wat jij leuk vindt. Neem even afstand van school en relax.

Heb je een beetje een aardige mentor? Ik denk dat het je best kan helpen om een keertje met je mentor te praten. Over hoe je je voelt en dat school daardoor achteruit gaat. Hij/zij kan je helpen om dingen wat beter op een rijtje te krijgen. Dat je resultaten achteruit gaan, betekent niet dat je slecht bent in die vakken. Als jij je mentaal niet oké voelt, is het logisch dat je minder aandacht hebt voor school.

You can do it!
Gr. Pin
Dit is heel normaal heel veel vrienden (vooral meisjes) hadden de neiging om zichzelf te sneiden of andere te steken dus je bent niet alleen (en dit heel normaal want overal om je heen hoor je dat er mensen zelfmoord plegen dus dan ga je ook zelf dingen denken als wat als ik het wel deed............)

Reageer